۱۲۴ کشته در ۳۲۷ کیلومتر از جاده‌های استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در جاده‌های استان اردبیل کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم بطوریکه در 6 هزار و 372 کیلومتر حوزه راه‌های استان تعداد کشته‌ها از 228 نفر به کمتر از 124 نفر رسیده است.

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین از استان اردبیل؛ علی رحمتی افزود : وظیفه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حفظ و نگهداری راه‌ها و همچنین ایمن‌سازی مسیرهای ترددی است که ما اعلام می‌کنیم حتی یک درصد تصادفات در نقاط حادثه‌خیز رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به شناسایی 25 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان خاطرنشان کرد: 6 مورد از این نقاط حادثه‌خیز با 5 میلیارد تومان اعتبار در حال مرمت است و 7 مورد نیز در حال مطالعه می‌باشد تا به تدریج عملیات بهسازی و ایمن‌سازی این نقاط حادثه‌خیز را انجام دهیم.
عضو کمیسیون ایمنی راههای استان اردبیل به کمبود اعتبارات در حوزه بهسازی، خط‌ کشی جاده‌ها، نصب تابلوها و ... اشاره کرد و گفت: برای راه‌های شریانی از محل اعتبارات ملی‌ می‌توانیم جذب اعتبار داشته باشیم اما برای راه‌های غیرشریانی باید اعتبارات استانی تامین شود که متاسفانه در استان در این زمینه تخصیص اعتبارات بسیار محدود و ناچیز است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل به اجرای مصوبات شورای ترافیک اشاره کرد و افزود: ما در دو سال گذشته رتبه‌های ممتاز را در کاهش تصادفات جاده‌ای به دست آوردیم به طوری که در 6 هزار و 372 کیلومتر حوزه راه‌های استان تعداد کشته‌ها از 228 نفر به کمتر از 124 نفر رسیده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: در فروردین‌ ماه 10 کشته، اردیبهشت 14 کشته، خرداد ماه 21 کشته و تیرماه 19 کشته در جاده‌های استان به ثبت رسیده و ما با یک وضعیت بحرانی در شمال استان در بحث تصادفات روبرو هستیم.

تصادف

عضو شورای ترافیک استان اردبیل اقدامات زیرساختی را نیز یادآور شد و اظهار کرد: 27 دوربین نظارت تصویری و سرعت سنج به سامانه هوشمند جاده‌ای ما افزوده شده به طوری که با وجود جذب اعتبارات بسیار کم خارج از توان خودمان سعی کردیم تا ایمن‌سازی راه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان گرمی نیز گفت: ما نه تنها دنبال مقصر و سرزنش کردن عده‌ای در وضعیت تصادفات نیستیم بلکه باید با همدلی مسئولان سعی کنیم تا با جذب اعتبارات راه‌های مواصلاتی استان اردبیل را ترمیم، اصلاح و بازسازی کنیم.

امامی گفت: با توجه به اینکه در شمال استان اردبیل در فصل تابستان با افزایش تردد خودروهای سنگین در جابجایی محصولات کشاورزی روبرو هستیم ضرورت دارد در بحث کنترل و نظارت و حضور پلیس در جاده‌ها به عنوان عامل بازدارنده تلاشی جدی انجام دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه شهرستان گرمی کارهای خوبی در حوزه احداث بزرگراه و ایمن‌سازی جاده‌ها نظیر رضی - امیرکندی و امیرکندی تا گرمی آغاز شده و امیدواریم با به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها آمار تصادفات در این مسیرها به سرعت کاهش پیدا کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =