آیین آغاز طرح شب‌های روشن در رشت با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و استاندار گیلان امشب در پیاده راه مرکزی رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آیین آغاز طرح شب‌های روشن در رشت با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان، جمعی از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم امشب در پیاده راه مرکزی رشت برگزار شد.

در این مراسم برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله برگزاری آیین عروس گوله و نوای نوروزی خوانی برگزار شد که مورد استقبال مردم در پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت قرار گرفت.

طرح شهر شب‌های روشن برای اولین بار در سطح کشور هم‌زمان با رشت در لاهیجان، بندرانزلی و آستارا نیز افتتاح شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و استاندار گیلان در حاشیه‌ی برگزاری این مراسم از نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره گل و گیاه در پیاده راه فرهنگی رشت بازدید کردند.

توسعه گردشگری شهری، مدیریت اوقات فراغت شبانه شهروندان، مسافران و گردشگران، بازآفرینی شهری با افزودن کاربری‌های تازه، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال پایدار، ماندگاری بیشتر گردشگران در شهرهای گیلان، کمک به شادابی و نشاط مردم، کمک به انسجام خانواده، استفاده از فرصت شب برای دورهم بودن اعضای خانواده در بازارهای شبانه و کمک به کاهش افسردگی، کاهش استرس، کاهش اثرات مخرب تنهایی به ویژه برای دانشجویان و سالمندان از اهداف افتتاح رشت به عنوان شب‌های روشن است.

خلق و آفرینش فرصت‌های شغلی جدید در زندگی شبانه و رونق کسب‌وکار استان گیلان، به‌کارگیری بخشی از نیروی کار بدون کمترین هزینه سرمایه‌گذاری توسط دولت و شهرداری‌ها، احیای قلب تاریخی شهرها و سواحل گیلان با نورپردازی و افزایش تردد امنیت خاطر مردم، کاهش عوامل ایجاد ناامنی، کاهش سرقت‌های شبانه و توسعه امنیت برای شهروندان، مسافران و گردشگران از جمله مزایای این برنامه است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =