۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

ایرنا نوشت: عناصر مسلح گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به روستایی در نزدیکی دریاچه چاد سر از تن 18 غیر نظامی جدا کرده و 10 زن را نیز ربودند.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، یک منبع آگاه در پلیس چاد با تایید این خبر گفت، عناصر مسلح گروه بوکوحرام به روستایی در جنوب «دابوا» واقع در نزدیکی مرزهای نیجر حمله کردند و علاوه بر کشتن 18 نفر و ربودن 10 زن، دو نفر دیگر را نیز شدیدا زخمی کردند.

این منبع افزود، هنوز هیچ خبری از سرنوشت زنان ربوده شده در دست نیست و مشخص نیست چرا بوکوحرام دست به این حمله ضد ساکنان این روستا و کشتار فجیع مردم در آن زده است.

 ارتش نیجر نیز شنبه شب از کشتن 10 ترورییست هنگام دفع حمله آن ها به مواضع یکی از یگان های ارتش خبر داد .
ارتش نیجر افزود، در اثر این حمله یک سرباز هم کشته و دو تن دیگر زخمی شدند .
بوکوحرام که بیشتر در نیجریه فعال است و کمتر دست به حمله در خاک چاد می زند، آخرین بار در ماه می گذشته به مناطقی در چاد حمله کرده بود که در اثر آن 6 نظامی کشته شدند.

«بوکوحرام » در زبان هوسایی، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال 2002 توسط فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.

«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام 18 بهمن ماه گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد.
شیکاو افزود، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.

شیکاو از سال 2009 و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را بر عهده دارد.
بوکوحرام پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.

بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با استفاده از حملات انتحاری به ویژه با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.
عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600هزار نفر در نیجریه شده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =