حسن رزاقی، مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خاطرنشان: امسال 8 هزار و 200 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان با بکارگیری از روش های آبیاری تناوبی مورد کشت قرارگرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازبابلسر، حسن رزاقی اظهارداشت: سال زراعی جاری، 14 هزار و 363 هکتار از زمینهای زراعی شهرستان بابلسر به کشت برنج اختصاص یافت که 12 هزار و 583 هکتار آن مربوط به ارقام محلی و یک هزار و 780 هکتار ارقام پرمحصول بود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر ادامه داد: تاکنون 10 هزار 247 هکتار از ارقام محلی اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت شد که 9 هزار و 850 هکتار آن با استفاده از کمباین مخصوص انجام گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور خودکفایی، اقتصادی شدن و پایداری تولید برنج، تاکنون 3 هزار و 450 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان با بهره گیری از روان آب‌‌‌‌ها و ظرفیت آبندان‌ها به کشت مجدد و 185 هکتار به پرورش رتون اختصاص یافته است.

رزاقی استفاده بهینه از اراضی شالیزاری و بهره وری بیشتر از آن، افزایش تولید و درآمد کشاورزان را از مهم ترین اهداف پرورش رتون دانست.

وی بیان کرد: برای استفاده بهینه از منابع آب و افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی در 8 هزار و 200 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان با ارائه توصیه های مروجین کشاورزی در پهنه‌ها، از روش های آبیاری تناوبی بهره گرفته شد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =