ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم حضور رییس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رییس جمهور باید تحریم‌های ظالمانه و خارج از مقررات بین‌المللی آمریکا علیه ایران را برای ملت‌ها تبیین کند.

سید حسین نقوی حسینی  اظهار کرد: قطعا حضور در عرصه‌های بین‌المللی و استفاده از فضاهایی همچون مجمع عمومی سازمان ملل به نفع جمهوری اسلامی ایران است؛ چون سازمان ملل متعلق به کشور خاصی نیست و به همه ملت‌ها تعلق دارد. با توجه به اینکه نشست اخیر سازمان ملل با حضور سران کشورها تشکیل می‌شود رییس جمهور ایران هم باید در آن حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: رییس جمهور باید در این نشست عهدشکنی‌های آمریکا و اقدامات خلاف موازین بین‌المللی و  عدم اجرای تعهدات دولت این کشور را برای همگان تبیین کرده و اعلام کند که آمریکا چه تحریم‌های ظالمانه و خارج از مقررات بین‌المللی علیه ایران را اعمال می‌کند. این موارد باید برای همه ملت‌ها و دولت‌ها روشن شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور رییس جمهور را در نشست سازمان ملل ضروری خواند و گفت: رییس جمهور باید ضمن اشاره به تحریم‌های خلاف مقررات بین‌المللی آمریکا عدم همکاری نظام مالی و بانکی با کشورمان و دخالت آمریکا در مناقشات منطقه را مورد اشاره قرار دهد. هر کدام از این اقدامات منجر به تنش‌هایی در منطقه شده است. آن هم در شرایطی که آمریکا رفتارهای خصمانه‌ای علیه ایران انجام داده و از همه دنیا می‌خواهد که به او برای اقداماتش علیه ایران بپیوندند.

نقوی حسینی در ادامه گفت: البته مرسوم آن است که اگر کشوری علیه کشور دیگر در مراسم‌ها و نشست‌ها موضعی گرفت یا قصد گرفتن موضعی را داشت، هیات‌ها به اعتراض سالن را ترک می‌کنند. بر این اساس اگر هیات جمهوری اسلامی شاهد بود که ریاست آمریکا بر نشست سازمان ملل بر روی نوع رفتارها و موضع‌گیری‌ها تاثیر می‌گذارد باید به نشانه اعتراض جلسه را ترک کنند.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =