ایرنا نوشت: دمشق با محکوم کردن اشغال عفرین توسط ترکیه، خروج فوری ارتش این کشور را از این شهر خواستار شد و اعلام کرد که اشغال عفرین عملی غیرقانونی و مغایر با مبانی و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل است.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت امور خارجه سوریه در نامه هایی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خاطرنشان کرد که سوریه اشغال عفرین از سوی ترکیه را محکوم می کند و از نیروهای متجاوز می خواهد هرچه سریع تر از خاک سوریه خارج شوند.
وزارت خارجه سوریه افزود که اقدامات و تجاوزات ترکیه نه تنها زندگی شهروندان و تمامیت ارضی سوریه را تهدید می کند بلکه باعث ادامه جنگ علیه سوریه و خدمت به تروریسم و حامیان آن می شود و تهدید کننده امنیت و صلح در منطقه و جهان است.

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.

دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

نقض حاکمیت ملی سوریه و نیز حضور نظامی در خاک سوریه بارها توسط مجامع جهانی و دولت های بی طرف محکوم شده و حتی مخالفت هایی را در داخل ترکیه به دنبال داشته به طوری که تا کنون بیش از یکهزار نفر از مخالفان این عملیات توسط دولت ترکیه بازداشت شده اند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =