مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت: سی‌امین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی را فضای سالم برای رقابت هنرمندان تئاتری استان دانست.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد محمدپور گفت: خوشبختانه امسال شاهد هستیم که جشنواره استانی تئاتر با اجرای مستمر و موفق به پله سی‌ام رسیده و فضای مناسب برای رقابت سالم بین فعالان حوزه تئاتر محیا کرده است.

وی ادامه داد: این جشنواره زمینه محک‌زدن آثار تولیدی حوزه نمایشی را فراهم می‌کند تا هنرمندان بتوانند در رشته‌های مختلف مرتبط با هنر تئاتر میزان پیشرفت خود را ارزیابی کرده و از دانش و توانمندی دیگر همکاران خود نکات تازه ای بیاموزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت این رخداد بزرگ فرهنگی و هنری برای علاقمندان و فعالان هنر تئاتر، خاطرنشان کرد: این جشنواره با ایجاد زمینه حضور هنرمندان با استعداد و توانمند تئاتر استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، امکان دیده شدن گروه‌های شهرستانی را فراهم می‌سازد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تبریز خاستگاه هنر نمایش ایران محسوب می‌شود، گفت: تبریز و آذربایجان شرقی سابقه درخشانی در حوزه تئاتر دارد اما درحال حاضر تا نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدوارم با همدلی و همراهی همه هنرمندان بتوانیم روز به روز شاهد پیشرفت‌هایی در حوزه تئاتر و نمایش باشیم.

محمدپور با بیان اینکه چندسالی است کارهای اجرایی جشنواره تئاتر استانی را به انجمن هنرهای نمایشی استان واگذار کرده‌ایم، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همراه این انجمن مسئولیت نظارت و حمایت از این جشنواره را برعهده دارد.

وی همچنین با بیان اینکه این جشنواره برای تمام فعالان حوزه تئاتر است، نه یک گروه یا افراد خاصی، تاکید کرد: اعضای ستاد اجرایی جشنواره نیز گروهی با انگیزه، پرانرژی و مشتاق هستند که تلاش می‌کنند آنطور که شایسته هنر تئاتر و هنرمندان ماست جشنواره را برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان هیئت داوری جشنواره را تیمی کاربلد و مطرح در سطح کشور معرفی کرد که به طور یقین بهترین آثار نمایشی را به دور از جانبداری انتخاب خواهند کرد.

محمد محمدپور

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =