باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فهرست شرکت‌های بزرگ و موسسات مالی و بانکی که از شرکت در کنفرانس ریاض انصراف می‌دهند هر روز طولانی‌تر می‌شود.

 به نقل از شبکه خبری فرانس بیست و چهار، فهرست شرکت‌های بزرگ و موسسات مالی و بانکی که از شرکت در کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری در عربستان انصراف می‌دهند هر روز طولانی‌تر می‌شود.

ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول پیامد‌هایی منفی بر کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری موسوم به «داووس صحرا» گذاشته است که از ۲۳ تا ۲۵ اکتبر در عربستان برگزار می‌شود.

 شرکت هایی که از کنفرانس بین المللی ریاض انصراف داده‌اند؟

در روز‌های اخیر شماری از شرکت‌های بزرگ انصراف خود را از شرکت در این کنفرانس اعلام کرده اند و فهرست این انصراف‌دهندگان هر روز طولانی‌تر می‌شود.

پس از بانک‌ها و موسسات مالی بزرگی، چون «اچ. اس. بی سی» HSBC (انگلیس)، «کردیت بانک سوئیس»، «استاندارد چارترد» Standard Chartered (چند ملیتی مستقر در لندن)، «جی. پی مورگان چیس» JPMorgan Chas (آمریکا) و بلک راک BlackRock (آمریکا)، بانک‌های فرانسوی «سوسیته ژنرال»، «ب. ان. پ. پاریبا» هم روز چهارشنبه اعلام کردند در این کنفرانس شرکت نمی‌کنند.

خبرگزاری فرانسه فهرست شرکت‌ها و افرادی را که در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول از شرکت در کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری در عربستان انصراف داده اند به شرح زیر اعلام کرد:

موسسات بین المللی
کریستین لاگارد، مدیر صندوق بین المللی پول

موسسات مالی
بانک اچ. اس. بی. سی، کردیت بانک سوئیس و مستر کارت (که جزو هشت شریک راهبردی این کنفرانس هستن). جی پی مورگان چیس، بلک راک، بلک استون، استاندارد چارترد، بی. ان. پی پاریبا، سوسیته ژنرال

صنایع و فن آوری‌های نوین
شرکت خودروسازی فورد آمریکا، شرکت اوبر، شرکت ویرجین، ترایو گلوبال "Thrive Global"، کلود گوگل "cloud" de Google

رسانه‌ها
شرکت چند رسانه‌ای ویاکام
چندین شرکت رسانه‌ای همچون سی ان ان، بلومبرگ، دی اکونومیست، نیویورک تایمز، سی ان بی سی و فایننشال تایمز هم شرکت روسا و یا خبرنگاران خود را در نشست‌های این کنفرانس لغو کرده اند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =