در برنامه‌های توسعه‌ای به موضوع تغییر اقلیم توجه شود

مهر زنجان نوشت؛ مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: در برنامه‌های توسعه‌ای به موضوع تغییر اقلیم توجه شده و جانمایی صنایع سازگار با پتانسیل هر منطقه باشد.

سید رضا موسوی افزود: فعالیت‌های صنعتی بر روی تولید گازهای گلخانه‌ای اثر می‌گذارند و به همین دلیل معاهدات مختلفی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش تغییرات اقلیم منعقد می‌شود.

وی اظهار کرد: باید از تکنولوژی‌های جدیدتری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و اثرات آن استفاده شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان زنجان تغییر اقلیم را یک موضوع جهانی اعلام کرد و گفت: برای مسائل زیست‌محیطی نمی‌توان حدومرز جغرافیایی تعیین کرد و تغییر اقلیم می‌تواند جنبه‌های زندگی انسان، محیط‌زیست، طبیعت، گیاهان و جانوران را تحت تأثیر قرار بدهد.

موسوی تأکید کرد: میزان بارندگی و نوع پراکنش بارندگی و در برخی از محصولات زراعی نوسان اقلیم بر روی تولید آنها تأثیر گذاشته و اقتصاد و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: در برنامه‌های توسعه‌ای به موضوع تغییر اقلیم توجه شود و جانمایی صنایع عامل مهم و نوع صنایع سازگار با پتانسیل هر منطقه باشد و مناطق مختلف که ظرفیت‌های مختلف دارند نباید به سمت صنعت بروند.

مدیرکل محیط‌ زیست استان زنجان ابراز کرد: در برنامه‌های توسعه‌ای پتانسیل‌های هر منطقه موردتوجه قرار گیرد و ظرفیت‌های موجود مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =