به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وضعیت تبلیغات آثار هنری در ایران آنطور که باید عادلانه و متوازن نیست، همواره شاهد تبلیغ فیلمهای سینمایی و کنسرتهای موسیقی در تلویزیون و سطح شهر هستیم اما در این میان هنرهای تجسمی و نمایشگاههای هنرمندان این حوزه مورد غفلت واقع شده است.
تلگرام، یکی از مهمترین راههای ارتباطی گالریداران و هنرمندانشان با مخاطبان بود که پس از فیلترینگ این راه ارتباطی هم قطع شد و در حال حاضر فعالان حوزه تجسمی با مشکل تبلیغات روبه رو هستند.
نادر سیحون مدیر گالری سیحون درباره وضعیت تبلیغات در عرصه هنرهای تجسمی به خبرآنلاین گفت: «در حال حاضر کار گالریداران بسیار سخت شده است، گالریها برای آنکه برنامههایشان را به اطلاع مردم برسانند از فضای مجازی و به طور محسوس تلگرام استفاده میکردند. وقتی به صورت ناگهانی تلگرام فیلتر شد روی کار گالریها و بخش تبلیغات فعالیتهایشان تاثیر منفی زیادی گذاشت.»
او با اشاره به تعطیلی نشریه تخصصی تندیس بیان کرد: «متاسفانه با خبر شدم که مجله تندیس (مجله تخصصی هنرهای تجسمی) هم اخیرا تعطیل شد که احتمال میدهم به دلیل مشکلات مالی مجبور به این کار شدند و درآمدشان جوابگوی هزینهشان نبوده است.»
این مدیر گالری با بیان اینکه تعطیلی نشریات تخصصی نقش مهمی بر کاهش مخاطبان گالریها دارد، توضیح داد: «زمانیکه مجلات تخصصی مانند تندیس دیگر منتشر نشوند گالریها نمیتوانند تبلیغات نمایشگاههایشان را در آنها عرضه کنند و تنها راهشان تبلیغات از طریق فضای مجازی است مانند اینستاگرام، تلگرام و... حال اگر فضای مجازی هم فیلتر و بسته شود دیگر هیچ راهی برای اعلام برنامهها به مخاطبان وجود ندارد.»
جیحون اضافه کرد: «حدود چند سال پیش ما پوستر نمایشگاه را در سطح شهر توزیع میکردیم که آن هم مشکلات خاص خودش را داشت و به صورت متعادل در تمام نقاط موردنظر نصب نمیشد و نمیتوانست پاسخگوی نیاز گالری باشد.»
او در پایان درباره نقش مسئولان دفترکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر رونق حوزه تجسمی گفت: «فکر می کنم مرکز هنرهای تجسمی باید از مجلات هنری کشور حمایت کند تا ناچار به تعطیلی نشوند.»
58243
نظر شما