دنباله فیلم «دنیای ژوراسیک» با دایناسورهای غرانش گیشه سینمای جهان را تسخیر کرد. فروش جهانی فیلم تا اینجای کار به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «دنیای ژوراسیک:‌ پادشاهی سقوط‌کرده» در نخستین هفته اکران در آمریکای شمالی ۱۵۰ میلیون دلار فروش داشت که از قسمت قبلی این فیلم کمتر بود اما عملکردش در سایر کشورها قابل قبول بود و به این ترتیب فروش جهانی فیلم خیلی زود به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

رقیب «دنیای ژوراسیک» در گیشه آمریکا انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲»‌ بود که هفته پیش در دومین هفته اکران به فروش ۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. «شگفت‌انگیزان ۲» پس از ۱۰ روز اکران در آمریکا ۳۵۰ میلیون دلار و در گیشه جهان نزدیک به نیم میلیارد دلار به دست آورده است.

«دنیای ژوراسیک:‌ پادشاهی سقوط‌کرده» پنجمین قسمت از سری فیلم‌هایی است که با «پارک ژوراسیک» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ شروع شد. ساخت این فیلم حداقل ۱۷۰ میلیون دلار خرج روی دست کمپانی یونیورسال گذاشته است.

قسمت پیشین «دنیای ژوراسیک» در افتتاحیه آمریکای شمالی ۲۰۸ میلیون دلار فروخت که ۲۸ درصد بیشتر از فیلم جدید است. «دنیای ژوراسیک» سال ۲۰۱۵ اکران شد و لقب پرفروش‌ترین فیلم کمپانی یونیورسال در افتتاحیه را از آن خود کرد.

از «دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط‌کرده» که بگذریم، «شگفت‌انگیزان ۲» در دومین هفته اکران ۵۶ درصد افت فروش داشت که در میان محصولات دیزنی رقم بزرگی است که دلیل آن را می‌توان در آغاز اکران فیلم «دنیای ژوراسیک» جستجو کرد.

سومین فیلم گیشه داغ این روزهای سینِما «۸ یار اوشن» است که با ۱۱ میلیون دلار فروش در رده سوم پرفروش‌ها ایستاد. این فیلم با بازیگران زن مشهورش خارج از آمریکا نیز ۲۶ میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش «۸ یار اوشن» در جهان به ۱۷۱ میلیون دلار رسیده است.

در این میان فیلم «ددپول ۲» با بازی رایان رینولدز همچنان در میان پرفروش‌ها سینِما جا دارد. فروش جهانی فیلم تا کنون به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

از فیلم‌های موفق نوشتیم نوبت به شکست‌ خوردگان گیشه می‌رسد که در راس آن‌ها فیلم «گوتی» با بازی جان تراولتا قرار دارد. این محصول سینمای مستقل آمریکا در دومین هفته اکران در ۴۶۶ سینِما اکران شد و ۸۰۰ هزار دلار فروش داشت. مجموع فروش فیلم تا کنون به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسیده است.

یکی از فیلم‌هایی که هفته پیش نامش بر سر زبان‌ها افتاد «مرزها» از کمپانی سونی بود. این فیلم به دلیل توییت جنجالی پیتر فوندا بازیگر نقش مکمل فیلم شهرت پیدا کرد. پیتر فوندا در توییتش بارون ترامپ فرزند دونالد ترامپ را هدف قرار داده و جنجال زیادی به پا کرده بود. او خیلی زود توییتش را پاک کرد اما جنجال با واکنش ملانیا ترامپ ادامه یافت. این فیلم به صورت محدود در چهار سینِما اکران شد و در هر کدام به صورت میانگین اندکی بیش از ۶ هزار دلار فروش داشت.

 

نام فیلم

نام کارگردان

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط‌کرده

Jurassic World: Fallen Kingdom

خوان آنتونیو بایونا

۱۵۰

۱۵۰

۱۷۰

شگفت‌انگیزان ۲

Incredibles 2

برد برد

۸۱.۹

۳۵۰.۳

-

۸ یار اوشن

Ocean's 8

گری راس

۱۱.۷

۱۰۰.۴

۷۰

گرگم به هوا

Tag

جف تامسیچ

۸.۲

۳۰.۷

۲۸

ددپول ۲

Deadpool 2

دیوید لیتچ

۵.۳

۳۰۴.۲

۱۱۰

سولو:‌ داستانی از جنگ ستارگان

Solo: A Star Wars Story

ران هاوارد

۴

۲۰۲.۲

-

موروثی

Hereditary

آری استر

۳.۸

۳۵

-

سوپرفلای

SuperFly

دیرکتور اکس

۳.۴

۱۵.۳

۱۶

انتقام‌جویان:‌ جنگ ابدیت

Avengers: Infinity War

برادران روسو

۲.۵

۶۶۹.۵

۳۰۰

Won't You Be My Neighbor

مورگان نویل

۱.۹

۶.۱

-

 

منبع: هالیوودریپورتر / ۲۴ ژوئن

241241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =