جمع‌­آوری و حمل مکانیزه نخاله و پسماندهای ساختمانی در شهر زنجان عملیاتی شد

جمع­ آوری و حمل مکانیزه نخاله و پسماندهای ساختمانی کم حجم ناشی از تعمیرات و بازسازی، با تغییر کاربری ماشین آلات و تجهیز آن ها به بازو غلطان و خرید و تهیه تعدادی باکس ویژه نخاله، توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان عملیاتی گردید.

به گزارش خبرآنلاین، نجفي، مدير عامل سازمان مديريت پسماند گفت: طي برآورد به عمل آمده روزانه 410 تن نخاله هاي ساختماني در زنجان توليد مي گردد و اين سازمان با هدف ارتقا سطح رعایت نظافت معابر، بهداشت عمومی، بهبود منظر شهري، افزايش ضريب ایمنی و جلوگیری از سد معبر ناشی از تخلیه خاک و نخاله، نسبت به ساماندهی، ذخيره سازي موقت و حمل مكانيزه نخاله با استفاده از باكس هاي ويژه در بخشي از مناطق شهري بصورت پايلوت اقدام نموده است.

وي افزود: شهروندان در زمان اخذ مجوز براي انجام تعميرات و بازسازي اماكن عمومي و مسكوني، به سازمان مديريت پسماند شهرداري مراجعه نموده تا پس از برآورد كارشناسي ميزان خاك و نخاله توليدي، باكس هاي حمل نخاله به آدرس درخواستي ارسال گردد. ظرفيت اين مخازن بين 3-1 تن مي باشد و شهروندان پس از پر شدن مخزن مي توانند مراتب را طي تماس تلفني به اطلاع رسانده تا عوامل اجرايي سازمان توسط خودروهايي مجهز به سيستم جك هاي هيدروليكي، باكس ها بارگيري و جهت تخليه به مراكز مجاز تخليه خاك و نخاله هدايت نمايند.

نجفي اضافه نمود: در آغاز اجراي اين طرح و جهت آشنايي شهروندان با كاربري باكس هاي نخاله و ضرورت استفاده از آن، با هماهنگي مناطق سه گانه شهرداري، تعدادي از آن ها را در محل هايي از شهر جانمايي و مستقر نموده ايم. در خصوص محل هاي مشمول طرح و شيوه اجراي آن نيز اطلاع رساني از طريق بنرهاي تبليغاتي و بروشورهاي مربوطه انجام خواهد گرفت.

نجفي اظهار داشت: طبق قانون حمل و تخلیه بدون مجوز پسماندهاي ساختمانی در سطح شهر و حریم آن تخلف محسوب شده و افراد خاطي موظف به پاكسازي محيط و نيز پرداخت هزينه هاي مربوطه مي باشند. ايشان همياري و همكاري شهروندان در اجراي اين طرح نو در شهر زنجان را كه موجب ارتقا سطح پاكيزگي شهري و جلوگيري از ايجاد سد معبر ناشي از تخليه خاك و نخاله ميگردد، را خواستار شد چرا كه موفقيت اجراي هر طرحي در گرو همكاري و مشاركت مردمي است. در پايان ايشان از توجهات و رهنمودهاي ارزنده و حمايت هاي همه جانبه دكتر معصومي شهردار زنجان، اعضاي شوراي شهر و معاونت خدمات شهري كه در راستاي تحقق اجراي اين طرح سازمان را مورد لطف قرار دادند قدرداني و از همراهي هميشگي شهروندان فهيم زنجاني سپاسگزاري نمودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =