باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دموکرات‌ها در انتخابات آتی میان دوره‌ای آمریکا پیروز می‌شوند.

پایگاه اینترنتی شبکه سی بی اس نیوز نوشت: بر اساس نظرسنجی ها دموکرات‌ها در موقعیت بهتری نسبت به جمهوریخواهان برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا هستند و شانس آنها در تابستان به تدریج بهبود یافته است. برآورد می شود که اگر انتخابات همین امروز برگزار شود، دموکرات ها 224 کرسی به دست خواهند آورد.

در حالی که جمهوریخواهان در حال حاضر بیشترین تعداد کرسی ها را در اختیار دارند، به نظر می رسد که در جنگ آینده مغلوب شود. نتیجه این نظرسنجی پس از برآورد و محاسبه خطا از یک مدل آماری به دست آمده است که شامل مواردی است که رای دهندگان بر اساس علاقه‌مندی‌ها و حوزه رای‌گیری به آن پاسخ داده‌اند.ما در نهایت به این نتیجه گیری رسیده ایم که شاهد پیروزی قاطع دموکرات ها و شکست جمهوریخواهان خواهیم بود. برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان به 218 کرسی نیاز است. دموکرات ها تقریبا به طور قطع کرسیها را به دست می آورند اما هنوز هم راه هایی برای جمهوریخواهان وجود دارد که آنها می توانند اکثریت خود را حفظ کنند.

محبوبیت دموکرات ها در سه ماه گذشته به آرامی، اما به طور پیوسته افزایش یافته است.بر اساس نظرسنجی ها آنها در ماه گذشته دو کرسی بالاتر از جمهوریخواهان بودند که در مقایسه با ماه ژوئن این تعداد به پنج کرسی می رسد.یک دلیل برای پیشتازی دموکرات ها در انتخابات کنگره که به طور مداوم دیده می شود این است که افرادی که به هیلاری کلینتون در انتخابات سال 2016 رای دادند، در حمایت از نامزدهای دموکرات کنگره نسبت به رای دهندگان به ترامپ و جمهوریخواهان متحدتر و منسجم‌تر هستند. در حالی که تعداد کمی از رای دهندگان درباره رای خود تصمیم نگرفته اند, به نظر می رسد بسیاری از این افراد به برتری دموکرات ها کمک کنند. شش درصد از رای دهندگان به ترامپ می گویند آنها به دموکرات ها رای خواهند داد. این در حالی است که تنها دو درصد از رای دهندگان به هیلاری کلینتون می گویند آنها می خواهند به جمهوریخواهان رای دهند.

یکی از عواملی که سبب می شود دموکرات ها به نتایج انتخابات آینده امیدوار شوند این است که آنها به رای افرادی که تاکنون در انتخابات میان دوره ای رای نداده اند, تکیه می کنند. این در حالی است که اکثر آنها می گویند قصد دارند در این سال رای دهند، برآورد می کنیم که اگر آنها رای دهند دموکرات ها به اهداف خود خواهند رسید.

راهی که جمهوریخواهان پیش رو دارند این است که آنها نظر افرادی را که به ترامپ رای داده اند و می گویند به جمهوریخواهان در انتخابات آتی رای نخواهند داد، تغییر دهند. اما دموکرات ها همچنان در مناطقی که این افراد حضور دارند, پیش خواهند بود. مطمئنا آرای افرادی که هنوز درباره رای خود تصمیم گیری نکرده اند برای پیروزی دموکرات ها بر جمهوریخواهان بسیار موثر خواهد بود. بسیاری از این افراد حتی اگر در انتخابات ریاست جمهوری به ترامپ رای داده باشند, اکنون از دموکرات ها پشتیبانی و حمایت می کنند. برآورد می کنیم که آرای دموکرات ها حتی در این بخش بیشتر باشد.

رأی دهندگانی که احتمالا در مناطق کلیدی درباره رای خود مطمئن نیستند و تصمیم گیری نکرده اند، می توانند در نتیجه آرا اثرگذار باشند. گرچه بیشتر این افراد در انتخابات ریاست جمهوری به ترامپ رای دادند اما اوضاع فرق کرده است. شاید از نظر آنها اقدامات اخیر جمهوریخواهان در زمینه مراقبت های بهداشتی و سیاست های تجاری مثبت باشد اما آنها در مورد لایحه مالیات جمهوریخواهان نظری مخالف داده اند و نیمی از آنها گفته اند که اثرات آن را در زندگی خود احساس نمی کنند. از هر ده نفر شش نفر می گویند حزب جمهوریخواه برای منافع شرکت های بزرگ و نه کارگران کار می کند. این موضوع سبب تمایل بیشتر رای دهندگان به دموکرات ها می شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =