گالری ها و نگارخانه های تهران در آخرین جمعه سال از شش نمایشگاه میزبانی می‌کنند و دو نمایشگاه هم از روز گذشته افتتاح شده‌اند و پذیرای علاقه‌مندان هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آخرین جمعه از اسفند و سال 96، مطابق انتظار و طبق روال هر ساله شاهد کاهش افتتاحیه‌ها و برگزاری فروش‌های سالیانه گالری‌ها هستیم.

شروع خوب اسفند در میزبانی از افتتاحیه نمایشگاه‌های هنرمندان تجسمی تنها در همان هفته اول متوقف شد و در این جمعه تنها شش نمایشگاه جدید میزبان علاقه‌مندان خواهند شد. (دو نمایشگاه هم از روز گذشته برپا شده اند.)

در این هفته، هنردوستان 19 فرصت برای گالری گردی در پایتخت و بازدید از نمایشگاه‌هایی که از هفته گذشته برپا شده‌اند، دارند.

تنوع گونه‌های هنری هم مانند تعداد افتتاحیه‌ها در این هفته چنگی به دل نمی‌زند و تنها شاهد چند گونه نقاشی، عکس و چاپ هستیم. نکته جالب توجهی که در این هفته به چشم می خورد غلبه نمایشگاه های گروهی بر افتتاحه هاست.

همچنین علاقه‌مندان به آثار هنرمندان صاحب نام و پیشکوست همچنان فرصت دارند تا از نمایشگاه آثار علی‌اکبر صادقی، هنرمند سرشناس که این روزها در موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است، دیدن کنند.

خانه هنرمندان هم در ایام نوروز با جشنواره «تهران شهر هنر» که شامل هفت نمایشگاه‌ هنر تجسمی، موسیقی زنده‌ سنتی و ملل، نمایش آیینی، نقالی و خیمه شب بازی است از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در روزهای دوم تا ۱۱ فروردین میزبان علاقه مندان خواهد بود.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به جزییات نمایشگاه‌هایی که این هفته (جمعه 25 اسفند) افتتاح می‌شوند.

گالری امکان: نمایشگاه گروهی با عنوان «ناتمام است درخت» با آثاری از فریدون آو، داوود امدادیان، شهریار توکلی، علی رضا، رعنا فرنود، عباس کیارستمی، علی گلستانه، فرشید ملکی و مهران مهاجر 25 اسفند تا 17 فروردین میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری اعتماد باغ نگارستان: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با آثاری از اشکان عبدلی، مرتضی احمدوند، آساره عکاشه، امیرحسین اخوان، روشنک امین‌الهی، الناز فرج‌اللهی، فرشاد لباف، رکسانا منوچهری، مونا پاد، پویا رضی، آفرین ساجدی، پیمان شفیع زاده، لیلا ویسمه، ندا ظرف‌ساز و هومن درخشنده 25 اسفند تا 14 فروردین ماه برگزار می‌شود.




گالری اُ: نمایشگاه آثار داگلس جانسون، باب ویلسون، آنجلو بیانچینی، رابرت راشنبرگ، اندی وارهول، کارل شلامینگر و میچالیس ماکرولاکیس با نمایشگاه گردانی فریدون آو 25 اسفند تا 10 فروردین برپا می‌شود.

گالری بهارستان: نمایشگاه عکس تهران قدیم با عنوان «۹۰ سالگی فوتو تهامی» 25 اسفند تا 22 فروردین ماه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

گالری پروژه‌های آران: نمایشگاه مجموعه آثار روی کاغذ و چاپ سیلک و دیجیتال گروهی از هنرمندان 25 اسفند تا 25 فروردین برگزار می‌شود.

گالری تم: سومین دوره نمایشگاه سالانه عکس «قاب های سفید» 24 تا 26 اسفند برگزارمی‌شود.

گالری خانه عکاسان جوان: این گالری از روز گذشته (24 اسفند) تا 28 اسفند نمایشگاه فروش پایان سال آثار هنری را که دربردارنده آثار عکس، نقاشی و حجم است برگزار می کند.

گالری زمان هنر: «همدلان» عنوان نمایشگاهی است که از 24 اسفند در این گالری آغاز شده است و تا 26 اسفند ادامه دارد. هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از هنر و هنرمندان ایرانی در آخرین روزهای سال با خرید آثارشان است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =