ایران نوشت: اتحادیه صنف درشکه‌داران تهران طی نامه‌ای به نخست‌وزیر نوشت که در این گیرودار و جنجال ترافیک شهر و اشکالاتی که مسأله اتوبوس و تاکسی برای مردم پایتخت فراهم آورده است، افراد این صنف با ششصد درشکه آماده‌اند که یکی از خطوط حومه تهران یا بخشی از داخل شهر را مشروط بر این که اتوبوس و تاکسی در آنجا آمد و رفت نکند، تحویل بگیرند و امر مسافربری را، ارزان‌تر و سریع‌تر و راحت‌تر از اتوبوس و تاکسی و بدون ایجاد ناراحتی، دردسر و سروصدا برای مردم اداره کنند.

افراد این اتحادیه اعلام کردند که کار مسافربری تهران را طی مدت یکصد سال گذشته در همه حال انجام داده و هیچ وقت برای مردم ناراحتی ایجاد نکرده‌اند. درشکه داران می‌گویند: ما با دو قران مسافر می‌بردیم و کسی را اذیت نمی‌کردیم. حالا این اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها میلیون ها پول از مردم می‌گیرند و اعصاب آنها را هم درهم می‌کوبند!

آقایان حاج سید صادق، حسن حدادمنش، جلیل، فیض‌الله کاظمی و محمد کندی اعضای هیأت مدیره صنف درشکه داران اعلام داشتند که ما شورای عالی اصناف را که از کار ما مطلع است، به سمت ضامن اجرایی پیشنهاد خود به دولت معرفی می‌کنیم و درخواست داریم که به حرف منطقی ما توجه شود.

درشکه

درشکه داران گفتند: اگر دولت با صدور اجازه کار برای درشکه‌ها در یکی از جاده‌ها به ما اجازه فعالیت دهد، افراد صنف ما نیز جملگی درشکه‌ها را نو می‌کنند و هر یک دو اسب فربه به آنها می‌بندند. درشکه داران می‌گویند: با پانصد درشکه می‌توانیم مسافران یکی از جاده‌های اطراف تهران را با ارزان ترین قیمت و بدون ناراحتی حمل و نقل کنیم. این جاده لازم نیست که آسفالت باشد، درشکه‌های ما در راه های خاکی نیز بخوبی بدون گرد و خاک راه می‌روند و تنها شرط ما این است که در راه مورد نظر، تاکسی و اتوبوس کار نکند. این درخواست امروز بوسیله افراد صنف به نخست‌وزیری، شهربانی و اداره راهنمایی و رانندگی تسلیم شد.

روزنامه اطلاعات - پنجشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۴۵
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =