تمرین فضانوردان روس قبل از پرواز با ناو کیهانی فدراتسیا

ایسنا نوشت: سازمان فضایی روسیه(Roskosmos) از طریق مرکز آموزشی گاگارین و با کمک شرکت فناوری‌های فضایی انرگیا(Energia), آموزش‌هایی جدی برای فضانوردان آینده در چارچوب ناو کیهانی فدراتسیا(Federatsiya) را به اجرا درآورده است.

دیمیتری راگوزین(Dmitry Rogozin) از سازمان فضایی روسیه می گوید از این پس فضانوردان جوان روسیه که باید در پروازهای آتی نقش آفرین باشند نه فقط در سفینه سایوز بلکه در ناو کیهانی فدراتسیا هم باید آموزش ببینند.
برای رسیدن به این خواسته از چند ماه قبل و به دنبال تصویب نهایی سامانه های فدراتسیا, شرکت فناوری های فضایی انرگیا ماموریت یافت نمونه آموزشی و شبیه ساز(Simulator) دقیق این ناو را بسازد تا فضانوردان جوان در آن تمرین و تعلیم خود را با نظارت کیهان نوردان با سابقه آغاز کنند. این نمونه اینک در سالن آموزشی انرگیا در اختیار کارآموزان فضانوردی است و گروهی از مهندسان طراح ناو و کیهان نورد- مهندسان قدیمی انرگیا از جمله یوری اوساچیف(Yuri Usachyov) کار آموزش افراد را بر عهده دارند.

تمرین فضانوردان روس قبل از پرواز با ناو کیهانی فدراتسیا

اوساچیف از برجسته ترین مهندسان شرکت انرگیاست که در سال 1989 به جرگه فضانوردان روسیه پیوست و چهار سفر به مجتمع مداری میر و ایستگاه فضایی بین المللی داشته و جمعا 553 روز از عمرش را در فضا گذرانده است. وی نه تنها با ناو سایوز بلکه با کیهان پیماهای آمریکایی آتلانتیس و دیسکاوری هم به مدار زمین سفر کرده است. وی که در سال 2004 از سفرهای فضایی کناره گیری کرد اینک در انرگیا به عنوان سر مهندس, سرپرستی یکی از دفاتر طراحی را بر عهده دارد.

سرگئی کریکالیف(Sergei Krikalyov) مدیر برنامه های سرنشین دار روسکاسموس که خود نیز از مهندسان انرگیا و فضانوردی صاحب نام است می گوید حضور اوساچیف به عنوان استاد برای کارآموزان فضانوردی می تواند فرصت خوبی برای انتقال تجربه های با ارزش به فضانوردان جوان باشد.

تمرین فضانوردان روس قبل از پرواز با ناو کیهانی فدراتسیا

تمرین فضانوردان روس قبل از پرواز با ناو کیهانی فدراتسیا

تمرین فضانوردان روس قبل از پرواز با ناو کیهانی فدراتسیا

 

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    0 1
    صحبت هایی در شبکه های مجازی مربوط ب گروه های بین المللی دنبال کننده مسائل فضانوردی مطرح شده با این موضوع ک چند کشور با سرمایه گذاری های کلان فضایی به دنبال تعلیمات خاصی منجمله سفر بدون بازگشت به فضانوردان داوطلب برای آماده سازی در موضوعی نامشخص هستند. از آنجایی ک این گونه مسائل تا آخرین لحظه برای ما مردم مشخص نیست بسیار بازار شایعات را داغ میکند.اعلام ایالت متحده برای تشکیل ارتش فضایی به این بازار رونق بیشتری داده است.بازاری ک هر روز به خرافه پرستان موضوعی جدید برای بحث می دهد و روز ب روز غیرمنطقی تر و غیر علمی تر میشود.