جلوگیری از تنش آبی  در ۱۰۰ روستای استان چهارمحال‌وبختیاری

ایرنا نوشت: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: با انجام اقدامات کوتاه مدت تنش آبی در 100 روستای استان مدیریت و از بروز بحران جلوگیری شد.

تورج احمدپور افزود: هرساله با ورود به فصل تابستان و تشدید خشکسالی ها، آبرسانی به مناطق روستایی با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه 220 روستای استان امسال با کم آبی مواجه شد، تصریح کرد: این موضوع منجر به ایجاد تنش آبی در 100 روستا شد که از این تعداد 55 روستا آبرسانی سیار شد و مشکل سایر روستا از طریق جیره بندی و وارد مدار کردن چاه اجاره ای و حفر چاه اضطراری برطرف شده است.

احمدپور با اشاره به روستاهای با تنش آبی استان افزود: دستگرد، خیرآباد، ایرانچه، ده صحرا، مرادون، آقبلاغ، مرغملک، کاج، روستای سیله، گرداب علیا و قلعه چه بابامنصور امسال با مشکل جدی تامین آب مواجه شدند که هم اینک مشکل این روستاها برطرف شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برخی روستاهای زیر 20 هزار خانوار نیز با مشکل تامین آب مواجه هستند، اما زیر پوشش این شرکت نیستند با این وجود سعی در رفع مشکل این روستاها داریم.

احمدپور، تکمیل مجتمع های آبرسانی و انتقال آب را از راهکارهای مهار تنش آبی اعلام کرد و گفت: هم اکنون هشت مجتمع آبرسانی در حال اجراست که تلاش می شود 2 مجتمع تا پایان سال به بهره برداری برسد.

از 754 روستای چهارمحال و بختیاری، 463 روستا زیرپوشش صدور قبض آب قرار دارند و بیش از 600 روستا نیز از خدمات آبفار بهره مند هستند.

از ابتدای امسال تاکنون منابع آب 20 روستای چهارمحال و بختیاری خشک و دبی سایر چاه ها با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

جلوگیری از تنش آبی  در 100 روستای استان چهارمحال وبختیاری

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =