مهر نوشت: کارگردان نمایش «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودش رو کشت» عنوان کرد این اثر نمایشی بر اساس داستان کوتاهی به نام «ماسه» نوشته آلیس مونرو نوشته شده است.

مینا میرزا آقا نویسنده و کارگردان نمایش «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودش رو کشت» که قرار است از ۹ شهریور در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه برود درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: مدتی قبل مونولوگی خواندم که یکی از دوستانم از روی داستان کوتاهی از آلیس مونرو نوشته بود و همین مساله من را ترغیب کرد که متن انگلیسی این داستان را پیدا کنم و بخوانم.

وی ادامه داد: این داستان «gravel» به معنای ماسه یا شن ریزه است که من بر مبنای آن یک نمایشنامه با ۴ پرسوناژ نوشتم. در واقع ابتدا ساختمان کلی نمایشنامه در ۱۵ صفحه نوشته شد و بعد از اینکه با بازیگران سر تمرین ها حضور پیدا کردیم صحنه به صحنه جلو رفتیم و من در طول تمرین ها متن را تکمیل می کردم. خردادماه نمایشنامه بعد از اتودهای مختلفی که در زمان تمرین ها می زدیم، تکمیل شد.

تئاتر کوران

میرزا آقا درباره داستان نمایش توضیح داد: در داستان آلیس مونرو اتفاقات در دهه ۶۰ میلادی می گذرد اما در این نمایش تاکیدی روی زمان وجود ندارد. داستان درباره زنی است که از همسرش جدا شده و همراه با ۲ فرزند و نامزدش در یک کاروان دور از شهر زندگی می کنند اما اتفاقاتی می افتد که در زندگی این افراد تاثیرگذار است. روایت داستان توسط دختر کوچک خانواده در تیمارستان بیان می شود ... .

این کارگردان تئاتر یادآور شد: اتفاقات نمایش بین رئال و سوررئال معلق است به شکلی که خاطراتی که روایت می شود واقعی و بر عکس صحنه هایی که باید واقعی اتفاق بیفتد به شکل سوررئال نمایش داده می شود.

وی درباره انتخاب نام نمایش گفت: در این نمایش شخصیت نیل؛ مردی که عاشق زن است بازیگر است و زن نیز تنها نقشی که بازی کرده نقش اوفلیا در نمایش «هملت» بوده است. اوفلیا در زندگی این خانواده شخصیت خیلی مهمی می شود و نقش بسزایی در داستان ایفا می کند.

میرزا آقا در پایان درباره طراحی صحنه نمایش بیان کرد: با مهشید جوادی طراح صحنه نمایش حدود یک سال است که هر روز روی طراحی این نمایش کار می کنیم. به خاطر مشکلات سالن و عمق کم آن و مسایل مالی خیلی از ایده هایمان را نتوانستیم عملی کنیم اما همه تلاش مان این بود که طراحی صحنه داینامیک و پویا باشد. در طراحی نمایش، فضایی ساختیم که هم نماد کاروان باشد و هم اتاق روانکاوی. در واقع فضایی کلی را با استفاده المان طراحی کردیم که بتوان خاطرات گذشته را هم در آن روایت کرد.

محمدرضا ملک، نسیم عرفانی و پریسا محمدی بازیگران این نمایش هستند و وانیا خطیبی و تیبا فتحی ۲ بازیگر کودکی هستند که یک شب در میان در نمایش بازی می کنند.

«تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودش رو کشت» از ۹ شهریور ساعت ۱۹:۳۰ اجرای خود را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز می کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =