علت آن‌که برخی نیروهای غرب‎گرا نامه مذاکره مستقیم با آمریکا را نوشتند این بود که آن‌ها نمی‌خواهند کشور در مسیر استقلال از غرب حرکت کند. بنابراین می‌کوشند ایران همیشه معطل تصمیماتی در حوزه مذاکره با غرب بماند.

کما این‌که در موضوع برجام نیز مدتی کشور معلق ماند، چراکه همه مسائل در حالت نامعلومی قرار گرفت، هر کسی هم توصیه و پیشنهادی برای تسهیل امور مملکت ارائه می‎داد، این نیروهای غرب‌گرا به میدان می‌آمدند و می‎گفتند «دست نگه داریم تا نتیجه مذاکرات هسته‌ای مشخص شود».

الان جریان طرفدار غرب در ایران می خواهد کشور را در حال تعلیق نگه دارد تا خود این مسئله بحران‌زا شود و ما در برابر غرب تسلیم شویم. کسانی که در این شرایط می گویند با آمریکا مذاکره کنیم، در واقع مذاکره نمی خواهند بلکه نیت‎شان تسلیم شدن کشور به غرب است. حال آنکه مذاکره با کشوری که اصلا هیچ تعهدی به امضای خود ندارد، بی معنی محسوب می شود.

امضاکنندگان نامه مذاکره مستقیم با آمریکا، تسلیم ایران در برابر آمریکا را خواستارند اما در برابر این خواسته آنها، ما باید کشور را از حالت تعلیق در بیاوریم و بگوییم «دیگر تمام شد و از الان به بعد براساس برنامه ریزی خود عمل می کنیم و قطعا نتایج بسیار خوبی می گیریم». معتقدم اگر در یک مسیر مشخص و با اتکا به امکانات داخلی حرکت کنیم، قطعا سریعا نتایج خوبی کسب خواهیم کرد؛ اما از معلق نگه داشتن کشور نتیجه ای حاصل نمی شود.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    4 6
    برو بابا
    • زینب A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
      2 1
      این که نشد جواب، عزیز جون، در مقابل استدلال ایشون، شما هم استدلال کنید اگه دارید، احترام و رعایت ادب جزء اصول اولیه هر گفتمانی است
  • کمال GB ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    9 1
    شما نیروهای شرق گرا چه گلی برسر این ملت زدید که نیروهای غرب گرا نزدند؟
  • زینب A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    1 5
    قشنگ ترین تحلیلی بود که تا به حال دیدم، احسنت به شما، بالاترین ضربه رو به اقتصاد و تولید و اشتغال، نا اطمینانی نسبت به آینده می زنه، نگه داشتن کشور در حالت سر در گمی تصمیم آمریکا این روند رو تشدید می کنه، به امید اینکه بدون انفعال در برابر غرب خودمون مستقل تصمیم بگیریم. طبق آمار ما حدود 1200 هزار ملیارد تومن ارزش تولیدمون هست در حالی که حدود 100 هزار ملیارد تومن ارزش تجارت خارجیمون هست یعنی کلا کمتر از 10 درصد تجارت خارجی روی اقتصاد ایران اثر داره، اما متأسفانه جوری شلوغش می کنن که آدم تصور می کنه بدون غربی ها نمیشه زندگی کرد.