۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
سپاهان همچنان در لبه پرتگاه

تسنیم نوشت: هفته بیست‌و‌سوم رقابت‌های لیگ‌برتر کشور عصر دیروز با تساوی بدون گل تیم‌های سپاهان و نفت تهران پایان یافت.

هفته بیست‌و‌سوم رقابت‌های لیگ‌برتر کشور عصر دیروز با برگزاری 4 دیدار پایان یافت که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان تن به تساوی بدون گل مقابل تیم نفت تهران داد.

سپاهان با وجود نیاز شدیدی که به 3 امتیاز این بازی داشت، این بار هم نتوانست از برتری و میزبانی خود بهره ببرد و تن به یک تساوی بدون گل داد تا حسرت پیروزی برای این تیم 5 هفته‌ای شود. زرد‌پوشان اصفهانی که با کسب 4 باخت پیاپی در شرایط بحرانی قرار گرفته و خطر سقوط را بیش از قبل احساس می‌کردند، با این تساوی و کسب تنها یک امتیاز، همچنان خطر را احساس کرده و برلبه پرتگاه ایستاده‌ند.

شاگردان ابراهیم‌زاده عصر دیروز توانستند برخلاف چند دیدار قبلی خود بازی خوبی را به نمایش بگذارند و برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشتند اما معضل همیشگی این تیم که نداشتن یک گلزن تمام عیار است در کنار بی‌‌دقتی مهاجمان تیم، مانع از کسب نتیجه لازم شد.سپاهان در حالی به مصاف تیم نفت رفت که غیبت پورقاز، نویدکیا، علی محمدی و شریفی دست سرمربی تازه وارد این تیم را حسابی خالی کرده بود.

در نیمه نخست دیدار، این سپاهان بود که نبض بازی را در‌دست گرفته و مالک توپ و میدان بود و توانست موقعیت‌ های بیشتری را نسبت به حریف خود خلق کند. شاگردان افاضلی نیز که به دنبال حداقل امتیاز ممکن بودند، علاوه بر دفاع منطقی در برابر حملات سپاهان، هر زمان صاحب توپ می‌شدند، به سمت دروازه زرد‌پوشان حمله کرده و سعی می‌کردند به گل برسند.

شاگردان ابراهیم‌زاده در نیمه نخست علاوه بر بی‌دقتی، بدشانس نیز بودند، شوت دقیقه 13 دهقانی می‌توانست تبدیل به گل شود اما به تیرک دروازه برخورد کرد تا سایه بدشانسی همچنان برسر سپاهان بماند. بازی در نیمه نخست با وجود برتری نسبی سپاهان بیشتر در میانه میدان بوده و 2 تیم در پایان 45 دقیقه نخست، بدون گل به رختکن رفتند.

زرد‌پوشان اصفهانی نیمه دوم را با عطش بیشتری شروع و به سمت دروازه نفت حمله کرده و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند اما بی‌دقتی مهاجمان این تیم در کنار عملکرد درخشان میلاد فراهانی دروازه‌بان نفت و مدافعان این تیم مانع از گل شدن موقعیت‌ها شد.

نفتی‌ها که برای کسب تساوی به اصفهان آمده بودند، توانستند با ارائه یک بازی تدافعی و منطقی به هدف خود رسیده و مدافعان این تیم به خوبی وظایف خود را انجام دادند و اگر بدشانسی مهاجمان این تیم نبود شاید حتی به گل نیز می‌رسیدند.

در دقیقه 53 بازی، شوت بازیکنان این تیم به تیرک دروازه سپاهان برخورد کرد تا جبران ضربه دهقانی باشد. بهترین موقعیت سپاهان در نیمه دوم ضربه سر سیاووش یزدانی در دقیقه 92 بازی بود که با بدشانسی محض راهی اوت شده و آخرین امیدهای سپاهان برای کسب برد را بر باد داد. در‌نهایت 2 تیم بعد از 90 دقیقه جدال بی‌حاصل تن به تساوی بدون گل داده و با یک امتیاز زمین را ترک کردند.

گفتنی است هواداران سپاهان که از عملکرد مهاجمان این تیم به شدت ناراضی هستند با تشویق ابراهیم عالمه و درخواست گل از او، اعتراض خود را به آنها نشان دادند.

ابراهیم‌زاده: نفت 6نفره دفاع می‌کرد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل نفت تهران اظهار داشت: به هواداران سپاهان دست مریزاد می‌گویم که در دقایق مختلف بازی ما را همراهی کردند. ما باید ارزش این همراهی را بدانیم و از مسئولان نیز برای فراهم کردن شرایط و امکانات، تشکر می‌کنیم. فکر می‌کنم تمام مسیرهایی که تیم نفت می‌توانست از آنها استفاده کند را شناسایی کرده و بستیم، اما از موقعیت‌هایی که خودمان به دست آوردیم، استفاده نکردیم.

منصور ابراهیم‌زاده افزود: ما موقعیت‌هایی زیادی به دست می‌آوریم که باید از آنها استفاده کرده و اعتمادبه‌نفس و انگیزه خود را افزایش دهیم. لازم است که همه تغییرات لازم را در خود انجام بدهیم، به گونه‌ای که بازیکنان بدانند در چه شرایطی هستند تا به این وسیله بتوانیم شرایط خود را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به نحوه بازی تیم نفت بیان کرد: تیم نفت در بعضی از اوقات بازی، 6 نفر دفاع می‌کرد و در بسیاری از شرایط عیسی آل‌کثیر به داد این تیم می‌رسید. ما می‌توانستیم در نیمه نخست با موقعیت‌های کسب شده گل اول را برای تیم‌مان به ثمر برسانیم. در این راستا باید تلاش کرده، نگرانی‌ها و استرس‌ها را رفع کنیم و شرایط‌مان را بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه شرایط تیم ما به گونه‌ای است که بسیاری از بازیکنان در‌صورت دریافت یک اخطار از حضور در بازی بعدی محروم می‌شوند. در این بازی علی کریمی با این شرایط مواجه شد و او را در بازی با مشکی‌پوشان نداریم.

ابراهیم زاده در باره داوری ها گفت: در موقعیت‌هایی که به نفع ما بود، داور می‌توانست به بازی سرعت ببخشد. این در حالی است که در بسیاری از خطاها بازی را متوقف کرده و با بازیکن تیم مقابل صحبت می‌کرد. فکر می‌کنم کارشناسان داوری باید موضوع را بررسی کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =