اختصاص ۱۲هزار میلیارد تومان در بخش اشتغال روستایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان در بخش اشتغال روستایی خبرداد.

به پزارش خبرآنلاین از تبریز، علی ربیعی شامگاه گذشته در جلسه با نخبگان، کارآفرینان، مدیران و روستاییان شهرستان کلیبر اظهار داشت: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در منطقه ارسباران نام نا آشنایی برای ما نیست و در کشور شناخته شده است.

ربیعی ضمن اشاره به اینکه دچار مشکلات ساختاری شدیم و هر اتفاقی در کشور می افتد پولدارها پولدارتر می شوند، گفت: آنچه برای ما مهم است ۵ دهک اول جامعه است که بی عدالتی را بین مردم از بین ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم‌ توسعه حول محور ظرفیت شهرستان ها تاکید کرد و افزود: باید روی موانع اقتصادی و مزایای شهرستان ها بررسی کارشناسی و علمی انجام شود.

ربیعی ادامه داد: صنایع دستی، گاوداری، ظرفیت بسته بندی و همچنین کشت مبتنی بر قرارداد مانند کشت زعفران و در این منطقه گیاهان دارویی در این منطقه مستعد سرمایه گذاری است.

وی از تصمیم وزارت کار جهت ارسال تیمی برای بررسی وضعیت اشتغال و محصولاتی که مستعد سرمایه گذاری در استان و شهرستان کلیبر هستند خبرداد و گفت: پرورش دام های اصلاح شده ژنتیکی در این منطقه و شناسنامه دار کردن دامداری سنتی از ظرفیت های این منطقه است که می توان استفاده کرد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای مدیریت استان در بخش بیمه لازم است که تعداد کارگزاری های صندوق بیمه عشایری کشاورزان و روستاییان افزایش پیدا کند و یک کارگزار جوابگو نیست.

وی از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان در بخش اشتغال روستایی خبرداد و گفت: بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان طرح در این بخش درخواست تسهیلات داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دولت نباید بنگاه داری کند ولی باید در کنار تمامی سرمایه گذارها حضور داشته باشد.

ربیعی اظهار داشت: کلیبر ظرفیت خوبی در تولید ورنی دارد ولی باید برای فروش این ورنی ها، گیاهان دارویی و عرضه صنایع دستی بازار فروش ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق اهداف گردشگری بیش از ۲۰۰ هزار نفر در هفته بازدید کننده وارد این منطقه می شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =