اختصاص57  میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پایدار روستایی در لرستان

۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به بخش کشاورزی لرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه ستاد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری که به ریاست دکتر بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد، گفت: دولت امسال برنامه گسترده ای در قالب طرح اشتغال روستایی و عشایری برای کاهش معضل بیکاری در دستور کار خود قرار داده است که در همین راستا در حوزه اشتغال روستایی برای سالجاری میزان اعتبار اختصاص یافته به کل دستگاههای اجرایی استان لرستان ۱۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می باشد.

نامدار صیادی درخصوص سهم بخش کشاورزی افزود : در مرحله اول سهم سازمان جهاد کشاورزی لرستان مبلغی بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان یعنی ۴۵ درصد از اعتبار کل تخصیص داده شد و مرحله دوم در سال ۱۳۹۷ ابلاغ خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان رسته های اولویت دار بخش کشاورزی را احداث گلخانه ٬ شیلات ٬ گیاهان دارویی ٬ سردخانه و بسته بندی محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود : تا کنون بیش از ۳۶ طرح با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بانک های عامل استان معرفی شده است.

صیادی افزود: با توجه به راه اندازی سامانه کارا توسط وزارت تعاون ٬ کار و رفاه اجتماعی ؛ جهاد کشاورزی شهرستانها تا پایان هفته جاری فرصت دارند طرحهای مورد پذیرش و در دست بررسی را به ستاد استانی ارجاع ؛ تا پس از بررسی به کمیته فنی استان ارسال شود.

وی در پایان عنوان کرد: همه مسئولین شهرستانی موظف هستند که از بین اولویت های اشتغال روستایی کشت گیاهان دارویی ٬ احداث گلخانه، سردخانه و بسته بندی محصولات کشاورزی را بیشتر مورد تأئید قرار دهند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =