فیلم | حرکت تحقیرآمیز پوتین با خبرنگار فاکس‌نیوز

رئیس جمهور روسیه در مقابل مدرکی که خبرنگار فاکس نیوز به آن نشان داد واکنشی تحقیر آمیز نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز مدعی شد که آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مدرکی ندارد. در همین حال خبرنگار فاکس نیوز سندی را ارائه کرد که نشان می دهد دادگاه عالی آمریکا علیه 12 روسی اعلام جرم کرده است.

حرکت پوتین را در فیلم مشاهده کنید.

گفتگو با فاکس نیوز

در اینباره ایسنا نیز گزارش داده است: خبرنگار فاکس نیوز در اقدامی جنجالی حین مصاحبه با ولادیمیر پوتین، لیستی از افسران اطلاعاتی روسیه را که اخیرا وزارت دادگستری واشنگتن علیه آنها اعلام جرم کرد، برای رئیس‌جمهوری روسیه آورد اما پوتین به آن دست نزد.

کریس والاس، خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس نیوز دوشنبه در پایتخت فنلاند با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مصاحبه داشت که اندکی پس از کنفرانس خبری مشترک او با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد کشورش هرگز در امور داخلی آمریکا مداخله نکرده است، چه برسد به انتخابات.

در این مصاحبه ۳۵ دقیقه‌ای، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که هیچ مدرکی علیه خانواده ترامپ در اختیار ندارد و هرگونه مداخله در رقابت انتخاباتی سال ۲۰۱۶ را رد کرد.

در همین حین خبرنگار فاکس نیوز پوتین را درباره اعلام جرم وزارت دادگستری آمریکا علیه ۱۲ افسر روس سوال‌پیچ کرد که به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم شدند. پس از آن کریس والاس تلاش کرد تا برگه‌های کیفرخواست را به دست پوتین بدهد اما رئیس‌جمهوری روسیه پوزخندی زد و دستش را به سمت میزی تکان داد که در کنارش قرار داشت. او از والاس خواست تا برگه‌ها را روی آن میز قرار دهد.

 سه روز پیش از دیدار پوتین و ترامپ، وزارت دادگستری آمریکا ١٢ مامور امنیتی روسیه را به هک کمیته ملی حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ متهم و علیه آنها اعلام جرم کرد.

راد روزنستاین، معاون وزیر دادگستری آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت که این ۱۲ فرد که ماموران یکی از نهادهای اطلاعاتی ارتش روسیه هستند، به دزدی اطلاعات کاربری ایمیل‌های حزب دموکرات و ارسال بدافزار اقدام کرده‌اند.

این اعلام جرم علیه ماموران روس در جریان تحقیقات رابرت مولر انجام شده است. مولر بازرس ویژه در زمینه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است. در جریان این تحقیقات تاکنون علیه ۲۰ فرد از جمله چند چهره نزدیک به ترامپ اعلام جرم شده است.

در ادامه رهبر روسیه به خبرنگار فاکس همچنین گفت: مداخله در امور داخلی ایالات متحده! آیا واقعا فکر می‌کنید که کسی از جانب کشور روسیه می‌تواند در انتخابات ایالات متحده دخالت کرده و بر انتخاب میلیون‌ها آمریکایی تاثیر بگذارد؟ خیلی خنده‌دار است.

خبرنگار فاکس نیوز در بخش دیگری از مصاحبه‌ چالشی‌اش از پوتین پرسید که چرا تعداد زیادی از مخالفان رئیس‌جمهوری روسیه در نهایت یا کشته می‌شوند یا تا پای مرگ پیش می‌روند. او به عنوان نمونه به مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روسیه و کشته شدن بوریس نمتسوف، از مخالف سیاسی پوتین در نزدیکی کرملین اشاره کرد.

پوتین در پاسخ گفت: "خب، همه ما رقبای سیاسی زیادی داریم. کاملا مطمئنم که دونالد ترامپ هم رقبای سیاسی زیادی دارد."

در این لحظه والاس گفت: "اما آنها کشته نمی‌شوند." پوتین اما گفت: "خب‌، نه همیشه. خب، آیا تا به حال روسای جمهور در ایالات متحده کشته نشدند؟ فراموش کردید؟ جان‌اف‌کندی در روسیه ترور شد یا آمریکا؟ یا مثلا آقای کینگ؟"

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: و دیگر اینکه چه اتفاقی میان پلیس و جامعه مدنی و حتی برخی از گروه‌های قومی می‌افتد؟ خب این اتفاقی است که در خاک آمریکا رخ می‌دهد. همه ما یک سری مشکلات داخلی مربوط به خودمان را داریم.


گفتگو با فاکس نیوز

 

پوتین دراین مصاحبه چه گفت


رئیس‌جمهوری روسیه تحقیقات شورای ویژه آمریکا به ریاست رابرت مولر درباره مداخله انتخاباتی مسکو را "بازی‌های سیاسی" دانست که نباید به آنها اجازه مداخله در روابط آمریکا – روسیه را داد.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با فاکس نیوز به سوالی درباره اعلام جرم تیم رابرت مولر علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی کشورش پاسخ داد که به هک و افشای اطلاعات سیستم‌های حزب دموکرات آمریکا متهم شدند. این اعلام جرم، سه روز پیش از نشست پوتین با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شد.

پوتین گفت از این بابت نگرانی ندارد اما آن را بخشی از "تقلای سیاسی داخلی" می‌داند.

وی گفت: اتهام مداخله انتخاباتی "مضحک" است.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: حتی یک ذره هم تمایلی به این موضوع ندارم. اینها بازی‌های سیاسی داخلی ایالات متحده است. روابط میان روسیه و ایالات متحده آمریکا نباید گروگان این تقلای سیاسی داخلی شود.

سخنان پوتین اندکی پس از کنفرانس خبری جنجالی او با ترامپ در فنلاند مطرح شد؛ جایی که مساله مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ کاملا در کانون توجه بود. ترامپ که شخصا بارها تحقیقات تیم مولر را زیر سوال برده و آن را "شکار جادوگر" دانسته بود، دوشنبه هم در اقدامی غیر عادی دستاوردهای روسای اطلاعاتی کشور خودش را زیر سوال برد.

پوتین هم تاکید کرد که انتصاب مولر به عنوان یک دادستان مستقل برای پیگیری تحقیقات "فاقد مشروعیت" است.

رهبر کرملین به فاکس نیوز گفت: مثل روز برایم روشن است که این فقط یک تقلای سیاسی داخلی است و اصلا جای افتخار برای دموکراسی آمریکا نیست که از چنین متدهای کثیف و رقابت‌ سیاسی‌ای استفاده کند.

پوتین در ادامه تاکید کرد: این "کاملا خنده‌دار" است که برخی از مردم گمان می‌کنند روسیه رای میلیون‌ها آمریکایی را در انتخابات ۲۰۱۶ دستکاری کرده است.

او همچنین گفت: اطلاعاتی علیه رئیس‌جمهوری آمریکا یا خانواده او در اختیار ندارد.

رهبر روسیه افزود: مداخله در امور داخلی ایالات متحده! آیا واقعا فکر می‌کنید که کسی از جانب کشور روسیه می‌تواند در انتخابات ایالات متحده دخالت کرده و بر انتخاب میلیون‌ها آمریکایی تاثیر بگذارد؟ خیلی خنده‌دار است.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: اول اینکه روسیه به عنوان یک کشور هرگز در امور داخلی ایالات متحده دخالت نکرده است، چه برسد به انتخابات‌های آن. اطلاعاتی هم علیه ترامپ و خانواده او نداریم. آیا شما فکر می‌کنید سرویس‌های ویژه ما روی از همه آمریکایی‌ها جاسوسی می‌کنند؟ خب‌، بر خلاف شما، بر خلاف ایالات متحده، ما این کار را نمی‌کنیم. ما منابع کافی در اختیار نداریم. ما افراد کافی در اختیار نداریم تا وضعیت کنترلی کامل برقرار کنیم. این بخشی از برنامه‌های ما نیست و کاملا روشن است که ما کاری از این نوع علیه آقای ترامپ انجام ندادیم.


معاهده استارت

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت که به ترامپ اطلاع داده است مسکو برای تمدید معاهده هسته‌ای "استارت جدید" که سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود، آمادگی دارد.

پوتین گفت: به رئیس‌جمهوری ترامپ اطمینان دادم که روسیه برای تمدید این معاهده آمادگی دارد اما اول باید روی جزئیات آن توافق کنیم زیرا ما سوالاتی از شرکای آمریکایی خودمان داریم. ما گمان می‌کنیم که آنها کاملا از این معاهده پیروی نمی‌کنند اما کارشناسان باید روی این مساله نظر بدهند.

معاهده استارت جدید که آوریل ۲۰۱۰ به امضا رسید، خواستار کاهش کلاهک‌های هسته‌ای قابل استقرار و بمب‌ها است که تعداد آنها بیش از ۱۵۵۰ فروند نشود. این معاهده تعداد موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای مستقر شده، موشک‌های بالستیک قابل پرتاب از زیر دریایی و بمب‌افکن‌های هسته‌ای را به ۷۰۰ فروند کاهش می‌دهد و تعداد موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای مستقر نشده، موشک‌های بالستیک قابل پرتاب از زیر دریایی و بمب‌افکن‌ها به ۸۰۰ فروند می‌رسد. طبق این معاهده دو کشور تا فوریه امسال زمان داشتند تا درباره محدودیت‌های آن به توافق برسند.


مناقشه اسکریپال

ولادیمیر پوتین در گفت‌وگو با فاکس نیوز درباره مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق کشورش در انگلیس گفت که از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شده و غیر منطقی است که تصور شود روسیه چنین حمله‌ای را انجام داده باشد.

پوتین تاکید کرد: لندن هیچ مدرکی دال بر اثبات ادعایش در دست ندارد. ما هم تمایل داریم که به شواهد دسترسی داشته باشیم اما هیچکس آنها را به ما نمی‌دهد. این درست شبیه اتهامات مداخله در روند انتخاباتی آمریکاست. این پرونده ممکن است ناشی از مسائل داخلی در انگلیس باشد چون هیچکس نمی‌خواهد نگاهی به آن بیندازد. ما فقط شاهد اتهامات بی‌اساس هستیم. چرا اینطوری است؟ چرا روابطمان باید با این خراب شود؟ 


الحاق اوکراین یا گرجستان به ناتو

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین درباره پیوستن اوکراین یا گرجستان به ائتلاف نظامی ناتو گفت اگر چنین اقدامی صورت بگیرد روسیه "واکنش منفی" خواهد داشت. پوتین افزود: این برای امنیت ملی ما تهدیدی فوری و مستقیم محسوب می‌شود. نزدیک کردن ساختارهای ناتو به مرزهایمان یک تهدید خواهد بود و واکنش ما قطعا منفی است.

 

منبع: دیلی میل

 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =