بیش از یک میلیارد تومان کتاب در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان به فروش رفت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به استقبال مردمی از هفتمین نمایشگاه کتاب گفت: یک میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب در طول 6 روز برگزاری نمایشگاه به فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شانی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان آماری از 6 روز برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استانی ارائه داد و اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه کتاب کردستان که از 13 تا 18 اسفند در محل دایمی نمایشگاه های استان در سنندج برپا شد، 65 هزار عنوان کتاب در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.
وی ادامه داد: 338 ناشر کشور و 14 ناشر از اقلیم کردستان عراق در قالب 230 غرفه در این دوره از نمایشگاه کتاب حضور یافتند.
قلعه شاخانی، از فروش یک میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: این میزان خرید شامل بن کارت خرید، تراکنش کارتخوان های نصب شده در غرفه ها و پول های نقد مردم است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به بن کارت تخفیف نمایشگاه افزود: باجه های بانک شهر مستقر در نمایشگاه 550 میلیون تومان بن کارت خرید کتاب به متقاشیان عرضه کردند.
وی همچنین گفت: از آنجایی که قیمت کتاب های کودک پایین بود و خرید کتاب در این حوزه به صورت نقدی بوده است، پیش بینی خرید در حوزه کتاب کودک 2 میلیون تومان است.
دبیر هفتمین نمایشگاه استانی کتاب کردستان پرفروش ترین غرفه نمایشگاه را انتشارات ژیار معرفی کرد و افزود: این انتشارات در طول 6 روز برپایی نمایشگاه قریب به 60 میلیون تومان کتاب به فروش رساند.
قلعه شاخانی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم‌ از نمایشگاه‌ کتاب افزود: مردم‌ استان‌ امسال در بازدید از نمایشگاه‌ ما‌ را غافلگیر کردند و به صورت تخمینی و تقریبی 73 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
وی استقبال از نمایشگاه کتاب را نشان دهنده فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و اهمیت رویدادهای فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: حداقل روزانه 31 هزار تراکنش بانکی در نمایشگاه انجام شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین برگزاری 6 نشست تخصصی، رونمایی از 20 عنوان کتاب، برپایی محافل نقد و بررسی کتاب و آثار ادبی، گرامیداشت روز زن، غرفه نقاشی کودک، غرفه ایستگاه کودک، پخش زنده موسیقی محلی همراه و برپایی سفره هفت سین نوروزی را از برنامه های جنبی هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان برشمرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =