ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت، رهبر کره شمالی مستقیما گفته است که به خلع سلاح هسته‌ای پایبند است. این نخستین شرط برای نشست احتمالی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون است.

 به نوشته گاردین، پس از آن که مقامات کره جنوبی از تعهد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به خلع سلاح هسته‌ای از شبه‌جزیره کره و توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خبر دادند، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با این مذاکرات تاریخی موافقت کرده است.

کره شمالی به طور علنی برنامه دیدار با ترامپ را تایید نکرده و محل برگزاری این نشست نیز هنوز مشخص نیست.

کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی اظهار کرد، سئول از کره شمالی درخواست کرده است که "در عباراتی روشن نظر خود را درباره خلع سلاح هسته‌ای ابراز کند و کیم نیز این تعهد را ابراز کرد".

وزیر امور خارجه کره جنوبی به شبکه CBS گفت، این نخستین بار است که رهبر کره شمالی مستقیما این اظهارات را بیان می‌کند.

در همین حال، یکی از دیپلمات‌های ارشد کره شمالی نیز به فنلاند رفت تا با مقامات سابق آمریکا و مقامات کره جنوبی درباره دیدار احتمالی کیم جونگ اون و ترامپ مذاکره کند.

چو کانگ، معاون مدیرکل امور کره شمالی و آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی در مذاکراتی با حضور مقامات سابق آمریکایی و مقامات فعلی کره شمالی در طرحی گسترده‌تر برای پایان دادن به بن‌بست در مساله برنامه تسلیحاتی پیونگ‌یانگ شرکت می‌کند.

نشست فنلاند در پی مذاکرات سه روزه میان کره شمالی و مقامات سوئدی در استکهلم صورت گرفت که ظاهرا نتوانسته راه را برای دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی هموار کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    8 0
    اینم عقب‌نشینی دیکتاتور جو گیر که عده ای تندرو داخلی بهش دل بسته بودند البته داخلی کندرو و تندرو نداریم همه سر و ته یک کرباسند