واریز کمک هزینه خرید وسایل توانبخشی مددجویان بهزیستی  از مرداد ماه در فارس

«خبرجنوب» نوشت: تحویل وسایل کمک توانبخشی به مددجویان بهزیستی فارس سالها به روش سنتی و خرید این اقلام با مناقصه و موارد مشابه انجام می گرفت و همین مساله اکثر اوقات 4 تا 5 ماه دستیابی به خدمات برای مددجویان را عقب می انداخت.

درصد قابل توجهي از نارضايتي هاي توانخواهان بهزيستي همين ديررسيدن وسايل كمك توانبخشي و بعد از آن كيفيت موجود بود و در بسياري از موارد افراد معلول ترجيح مي دادند مراجعه و به طور مثال ويلچري باكيفيت را خريداري كنند كه در آن صورت هزينه هم از جيب خودشان مي رفت.
بهزيستي استان در طرحي جديد و به منظور كاهش نارضايتي ها قرار است به جاي خريد اين اقلام و توزيع بين افراد داراي شرايط، كمك هزينه خريد وسايل توانبخشي (به جز در مورد سمعك و باطري) را به حساب مددجويان واريز كند تا آنها در اين باره حق انتخاب داشته باشند.
معاون امور توانبخشي بهزيستي فارس در اين باره به «خبرجنوب» مي گويد: تاكنون خريد وسايل توانبخشي از طريق بهزيستي انجام مي گرفت و پس از آن برحسب اولويت ها به متقاضيان تحويل مي شد. از مردادماه همين امسال به منظور عدالت در توزيع و حق انتخاب در تهيه وسايلي مانند ويلچر، كمك هزينه خريد به معلولان داده مي شود.
حميد گودرزي مي افزايد: البته سمعك به دليل خريد از شركت هاي خارجي و كوتاه كردن دست واسطه ها، مشمول اين طرح نمي شود، اما ساير وسايل از مردادماه به جاي تهيه از سوي بهزيستي، افراد مي توانند مراجعه و وسيله را به انتخاب خود خريداري كنند.
وي يادآور مي شود: اعتبار مربوط به خريد وسايل كمك توانبخشي در فارس حداقل 5/3 ميليارد تومان است و پس از هر مرحله تخصيص اين اعتبارات به فاصله 2 هفته طبق نظر كارشناسي به حساب معلولان متقاضي داراي شرايط واريز مي گردد.
گودرزي مي گويد: در مرحله اول و طي روزهاي آينده، كمك هزينه 3 ماهه اخير خريد وسايل بهداشتي معلولان ضايعه نخاعي استان به آنها داده مي شود.
اين مسئول بهزيستي فارس مي افزايد: ميزان كمك هزينه هاي يادشده برحسب نظر كارشناسي كميته توانبخشي براي معلولان داراي شرايط خريد آن وسيله تعيين مي شود به طوري كه 80 تا 90 درصد قيمت هاي منابع رسمي كه مورد تائيد بهزيستي است به آنها پرداخت مي شود.
كارشناس مسئول توانپزشكي بهزيستي فارس هم در اين باره مي گويد: تجهيزات توانبخشي پيش از اين به صورت مناقصه اي خريداري مي شد و قوانين مربوط به مناقصه دست ما را براي بالابردن كيفيت تجهيزات مي بست و همين مسئله نارضايتي برخي مددجويان را به همراه داشت.
كريم ولي مي افزايد: از امسال به منظور خريد وسايل توانبخشي، پول به حساب مددجويان واريز مي شود تا خودشان تجهيزات مورد نياز را خريداري كنند و امكانات با سرعت بيشتري به دست آنها برسد.
وي يادآور مي شود: قبلا به دليل برگزاري مناقصه و مراحل طولاني خريد، 4 تا 5 ماه پس از واريز اعتبارات، تجهيزات به دست ما براي توزيع بين مددجويان مي رسيد كه با طرح جديد، زمينه خدمت رساني بهتر مي شود.
ولي مي گويد: 49 هزار و 250 معلول جسمي- حركتي، 16 هزار معلول بينايي و يكهزار و 700 ضايعه نخاعي در فارس از مردادماه امسال به طرح يادشده مي پيوندند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =