۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: لیندسی گراهام در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس. تهدید کرد اگر کره شمالی ترامپ را بازی دهد، احتمال حمله نظامی واشنگتن علیه کره شمالی وجود دارد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس. اعلام کرد اگر کره شمالی دونالد ترامپ را بازی دهد، رئیس جمهور آمریکا نیز نیروهای این کشور را از کره جنوبی خارج خواهد کرد؛ اقدامی که به معنای تدارک واشنگتن برای درگیری نظامی با پیونگ یانگ خواهد بود.

اظهارات تهدیدآمیز گراهام علیه کره‌شمالی

لیندسی گراهام که امروز (یکشنبه) در برنامه «رو در روی ملت» حضور یافته بود، همچنین گفت ترامپ در گذشته قصد داشته نیروهای آمریکایی را از کره جنوبی خارج کند و اگر کره شمالی او را بازی دهد، چنین کاری را انجام خواهد داد.

این سناتور جنگ طلب آمریکایی همچنین افزود: اگر ترامپ مجبور شود، از قدرت نظامی برای جلوگیری از رسیدن موشک های با کلاهک هسته ای کره شمالی به خاک آمریکا، استفاده خواهد کرد.

گراهام همچنین افزود: ما به اتخاذ آن تصمیم سخت (حمله به کره شمالی) بسیار نزدیک بودیم. اکنون فرصت داریم. آیا آنها ما را بازی می دهند؟ من نمی دانم. اگر آنها ترامپ را بازی دهند، اتفاق دردناکی خواهد افتاد، زیرا او (ترامپ) چاره دیگری نخواهد داشت. این آخرین و بهترین فرصت برای دستیابی به صلح است.

گراهام در ادامه گفت ترامپ به دلیل آنکه حرف و عمل مقامات پیونگ یانگ کاملاً با یکدیگر متفاوت بود، کاملا مستأصل شده بود و قصد داشت نیروهای آمریکایی را از کره جنوبی خارج کند. این سناتور جمهوری خواه آمریکایی افزود اگر چه چنین اتفاقی نیفتاد، اما ترامپ در این باره (خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی در صورتی که پیونگ یانگ واشنگتن را بازی دهد) جدی است.

گراهام در حالی این اظهارات را بیان می کند که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، ماه ژوئن، حتی بحث درباره احتمال «خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی» را رد کرد، چه برسد به عملی کردن چنین ایده ای.

گراهام ماه ژوئیه در برنامه رو در روی ملت، گفت هنگام برگزاری مذاکرات میان سران واشنگتن-پیونگ یانگ به ترامپ هشدار داده است که کره شمالی در حال بازی دادن اوست.

2349311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =