۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی گفت: پیشگیری از حوادث ناشی از برق گرفتگی ضروری است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی  مهدی زندیه وکیلی در جلسه بررسی تفاهمنامه ایمنی شبکه توزیع برق و دستگاه های اجرایی و صنوف استان مرکزی گفت: به هنگام بروز سوانح ناشی از برق گرفتگی ، افرادی که در محل حضور دارند ، از روی حس نوع دوستی سعی می کنند که به فرد مصدوم کمک کنند و این موضوع بدون آموزشهای قبلی موجب افزایش مصدومین می شود.

وی ارتقای فرهنگ عمومی از طریق آموزش برای پیشگیری از سوانح ناشی از برق گرفتگی را بسیار موثر دانست و افزود: برای بهبود شرایط ایمنی بایستی به امر آموزش در یکی از مقاطع تحصیلی توجه شود و در این رابطه بایستی ضمن هماهنگی شرکت توزیع برق با آموزش و پروش استان اقدام شود.

 زندیه وکیلی اضافه کرد: برگزاری دورهای آموزشی برای نیروهای کار توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان و همچنین آموزش همگانی از طریق رسانه های ارتباط جمعی به ویژه صدا و سیما و فضای مجازی مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تشکیل کارگروه ایمنی و بهداشت حرفه ای (Hse) ذیل شورای فنی استان برای استقرار ایمنی در ساخت و سازها و پیگیری امور از طریق شورای مذکور را ضروری دانست و گفت: طی مکاتبه ای از طریق حوزه عمرانی استانداری ، به کلیه شهرداری ها و دهیاری های استان نیز ابلاغ خواهیم کرد که به هنگام صدور پروانه ساخت ، موضوع ایمنی در بحث استفاده از شبکه برق را مورد دقت بیشتری قرار دهند و کلیه الزامات ایمنی را طی بروشوری به همراه پروانه ساخت به متقاضیان ابلاغ نمایند.

 زندیه وکیلی بابیان اینکه استان مرکزی پایتخت صنعت ایران است ،افزود: حوادث ناشی از برق گرفتگی در واحدهای صنعتی نسبت به سایر بخشها کمتر است که این موضوع گویای تاثیر نقش آموزش در ارتقای ایمنی می باشد لذا برای ارتقای فرهنگ سلامت در استفاده از شبکه برق منوط به یک تلاش گسترده در بحث آموزش همگانی می باشد و از جمله آموزش صنوف استان می باست با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت توزیع برق استان با حمایت استانداری مرکزی انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این جلسه بابیان اینکه بیشترین حوادث برق مربوط به پیمانکاران و ساختمان سازان است افزود: علیرغم عدم مسئولیت های حقوقی، این شرکت دوره های آموزشی در حوزه های مختلف به کارگران و فعالان در این حوزه را به لحاظ مسئولیت اجتماعی شرکت برگزار می کند.

مهندس اله داد افزود: حوادث شهروندی در اثر ورود غیرقانونی به شبکه های توزیع برق شامل انجام عملیات ساختمانی،ورود بالابرهای ساختمانی و کارگاهی به حوزه حریم شبکه ،نصب تابلو روی تیر برق و پرچم زیرشبکه برق،عبور بارترافیکی انجام می پذیرد که از عمده موارد آسیب دیدگی شهروندان است.

"مهندس تکلو"نماینده انجمن HSE استان و شهرداری نیز در این جلسه گفت:رتبه اول حوادث در ایران در حیطه ساختمان رخ می دهد و استان مرکزی جزء چند استان اول این حوادث است.

"علیرضا مداح موحدی"، معاون روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: در سال گذشته از ۴۵مورد حادثه فوتی در استان مرکزی ۲۲مورد در کارگاه های ساختمانی که شامل سقوط از ارتفاع و اشیا ء بوده ، به وقوع پیوسته است .

وی بابیان اینکه پیمانکاران که بخش عمده ای از ساخت و سازها را انجام می دهند باید آموزش کافی را در خصوص نکات ایمنی برق و سایر موارد را ببینند ،افزود: درسال گذشته پیمانکاران ۱۳۶۰۰ نفر ساعت دوره آموزش را گذرانده اند.

"مهندس گازرانی"،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز از پیشرو بودن استان مرکزی در زمینه ارائه خدمات مشترک با دستگاه‌های خدمات رسان خبر داد و گفت: مهندسین ناظر این سازمان با اجرای دقیق قانون و رعایت نکات ایمنی در ساختمانها از جان و مال شهروندان حفاظت می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =