آیین کلنگ زنی سالن ورزشی چند منظوره ورزشی شهید ستار اورنگ روستای نقاره خانه شهرستان بویراحمد با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ،؛فرماندار بویراحمد،نماینده بنیاد برکت ،مدیران آموزش و پرورش ،نوسازی،پست،…و تنی چند از مدیران شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوجدر این مراسم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گفت: یربنای این سالن ورزشی چندمنظوره حدود ۸۵۰ مترمربع است که امید می رود در همین سال به بهره برداری برسد.

ساخت بالغ بر ۱۲۰۰ کلاس درس در استان توسط خیرین
جهان محرابی ضمن تقدیر از حمایت های بنیاد برکت در استان بویژه حوزه آموزشی عنوان کرد: تاکنون افزون بر یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت خیرین احداث و تحویل آموزش‌وپرورش استان شده است.

وی با اشاره به مشارکت بنیاد برکت در حوزه های دیگر گفت : با مشارکت خیرین و بنیاد برکت در ساخت ۲۰ مسجد با زیربنای حدود پنج هزار و ۴۵۰ مترمربع در استان گفت: ۲۰ مورد از این تعداد تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

هم استانی بودن با شهید اورنگ برای همه ما افتخار است
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهید ستار اورنگ اولین شهید مدافع حرم استان گفت : شهید اورنگ و همه شهدای فرزندان امام راستین بودند که برای همه ما هم استانی بودن با شهید اورنگ افتخار بسیار بزرگی است.

غلام محمد زارعی در ادامه به بیان برنامه های آتی دولت جهت خدمت رسانی به روستای نقاره خانه و بخش کبکیان اشاره کرد و گفت :با پیگیری های صورت گرفته در وزارت جهاد و کشاورزی ۷۰۰ هکتار از زمین های زراعی نقاره خانهآبرسانی می شود.

وی گفت : پل سوم بشار بزودی آماده بهره برداری خواهد شد و پل چهارم در حال اجرا است و همچنین پل پنجم که می بایست در شهر تعریف می شد بدلایل فنی و توجیهی مراحل مطالعاتی آن می بایست انجام شود و در امتداد شهرک جوشکاران ااجرا شود و با اجرای این پل بار ترافیکی این مناطق سبک تر خواهد شد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :هفته گذشته توانستیم در وزارت کشور برای ۳ شهر کمک دریافت کنیم که شهرهای لوداب ،مارگون و چیتاب از این کمک بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه سهم هر کدام از این ۳ شهر بالای ۱۰۰ میلیون تومان است ،گفت : در حوزه اعتبارات ارزش افزوده مبلغی دریافت کردیم که سهم شهرداری چیتاب نیز لحاظ خواهد شد.

زارعی اضافه کرد: بنیاد برکت از زمان شکل‌گیری خود که با هدف فقرزدایی، حمایت از اقتصاد مردمی و تولید داخل، عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم و دورافتاده تشکیل شد، مصداق عینی و عملی از اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

غلام محمد زارعی افزود: فعالیت‌ها و خدمات گسترده‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منشأ امید، نشاط و تحول و مرهمی بر زخم‌های کهنه‌ی توده‌های فقیر و محروم جامعه شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت ظرف سال‌های گذشته دستاوردهای عظیمی در زمینه‌ اجرای طرح‌های اقتصادی با رویکرد حمایت از کارآفرینان داخلی داشته، گفت: نتایج مثبت و اقدام‌های ارزنده‌ی این بنیاد در سراسر کشور قابل مشاهده است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای رفع محرومیت از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته اقدامات بسیاری در حوزه‌های مختلف توانمندسازی اقتصادی، ساخت مدرسه و مراکز فرهنگی و مذهبی، امور زیربنایی و عام‌المنفعه داشته است.

حوزه فعالیت این بنیاد شامل حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آب‌رسانی، مخابرات، فرهنگی و مذهبی، مسکن، جاده‌ای، طرح‌های هادی روستایی را شامل می‌شود.

نیازمند حمایت بیشتر خیرین هستیم
زارعی گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح ساخت افزون بر یک‌هزار مدرسه در هزار منطقه‌ی محروم کشور را در سال ۱۳۸۹ آغاز کرده که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به فراخور محرومیت نسبت به استان‌های دیگر از برکات این بنیاد بهره‌مند شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بیش از ۲۵۰ مدرسه فرسوده و غیرمقاوم با بیش از یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس برای بازسازی و مقاوم‌سازی شناسایی شده‌اند.

هادی زارع پور افزود: برای رفع مشکلات آموزشی به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج نیازمند حمایت بیش‌ازپیش خیرین هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =