مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از دبیرخانه دهمین جشنواره ژیار بازدید کرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همراهی معاونین این اداره، از دبیرخانه جشنواره ژیار بازدید و با دبیر و اعضای برگزار کننده جشنواره دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شاخانی در این دیدار برگزاری جشنواره منطقه ای عکس و فیلم ژیار را فرصتی برای معرفی فرهنگ منطقه دانست و اظهار کرد: هنرمندان جوان در این جشنواره ویژگی های فرهنگی منطقه را از لنز دوربین و با نگاه دیگر به مردم می شناسانند.
وی با اشاره به تاثیرگذاری عکس و فیلم در ذهن مخاطب اضافه کرد: این جشنواره می تواند به خوبی ظرفیت های فرهنگی مردم و منطقه را به دیگر هموطنان معرفی کند و ظرفیتی برای بهره گیری مسئولان استان و منطقه باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر برگزاری هر چه بهتر جشنواره تاکید کرد و افزود: دهمین جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار با هدف معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری برای معرفی جاذبه های گردشگری، معرفی و شناسایی و کشف استعدادهای جوان برگزار می‌شود که لازم است اهداف این جشنواره بیش از پیش مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره باشد.
دبیر دهمین جشنواره منطقه ای عکس و فیلم ژیار نیز در ادامه این دیدار عنوان کرد: بعد از اعلام فراخوان جشنواره یک هزار و 362 اثر شامل ۲۴۹ فیلم کوتاه، ۱۸۳ فیلمنامه، ۸۶۵ عکس و ۶۵ مجموعه‌عکس در دبیرخانه دهمین جشنواره منطقه ای عکس و فیلم ژیار ثبت شد.
سالم صلواتی ادامه داد: بعد از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ۳۹ تک عکس از ۳۵ عکاس و پنج مجموعه عکس در بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره ژیار با هم رقابت می کنند.
وی همچنین گفت: هیئت بازبینی این دوره از جشنواره ژیار 69 فیلم‌ را شامل ۳۱ فیلم در بخش داستانی، ۱۸ فیلم در بخش مستند، ۱۵ پویانمایی و ۵ فیلم در بخش تجربی برای رقابت در بخش نهایی این جشنواره معرفی کرد.
صلواتی با اشاره به اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره اذعان کرد: مجید برزگر، جلال نصیری‌هانیس و آیدا پناهنده کار قضاوت فیلم‌های بخش مسابقه دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی «ژیار» را بر عهده دارند.
لازم به ذکر است پوستر دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی «ژیار» نیز که توسط هنرمند سنندجی جمشید محمدی طراحی شده است با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان رونمایی شد.
دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس «ژیار» به دبیری سالم صلواتی از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت با شرکت استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =