۱۳ هزار شغل جدید در چهارمحال‌وبختیاری ایجاد می‌شود

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال وبختیاری گفت:امسال با اجرای طرح های اشتغالزایی 13 هزار شغل جدید در استان اجرا می شود و برای ایجاد اشتغال باید تمامی دستگاهها پیشگام باشند.

اقبال عباسی در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: به منظور ایجاد اشتغال در استان 9 طرح اشتغالزایی در قانون بودجه پیش بینی شده است که مسکن، تعاون و کار، حمل و نقل ، جهاد کشاورزی و صنایع کوچک در قالب طرح پوشاک در اولویت ایجاد طرح های اشتغالزایی در استان است.

وی به اطلاع رسانی دقیق و صحیح و به موقع طرح های دستگاه های متولی از سوی مدیران و فرمانداران و مسوولان استان به مردم ، ادارات و اتحادیه ها، اصناف، تولیدگان و رانندگان تاکید کرد.

به گفته وی، با اشاره به اینکه استان چهارمحال وبختیاری یک استان بیکار در سطح کشور است اطلاع رسانی به موقع این طرح ها به مردم علاوه بر جذب اعتبارات اشتغال زمینه رفع بیکاری را فراهم می کند.

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: تامین اعتبار اشتغال در استان نیازمند برنامه ریزی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع است که این امر یک عزم جدی را می طلبد.

عباسی با اشاره به تصویب و اختصاص بودجه سال 97 افزود: از کل بودجه سالهای گذشته 15 درصد به استان ها اختصاص داده می شد که این میزان در سال گذشته 30 درصد اختصاص داده شد.

به گفته وی ،30 درصد اعتبارات تخصیصی ردیف استانی و 34 درصد ردیف ملی و مابقی به وزارتخانه ها اختصاص داده می شود که جذب اعتبار از وزارتخانه با لابی از سوی نمایندگان و مدیران در سطح وزارتخانه برای اجرای طرح ها در استان مهم است.

وی به پیگیری خوب نمایندگان مجلس در جذب اعتبارات ملی و همچنین رایزنی مدیران استان با مدیران ملی و وزرا به عنوان مهمترین دلایل افزایش اعتبارات امسال اشاره کرد و گفت: امید است با ارتباط بیشتر مدیران با وزرا اعتبارات بیشتری نیز از اعتبارات وزارتخانه برای طرح های استان تامین شود.

وی با تاکید بر نقش استاندار و فرمانداران در اجرای طرح ها افزود: استاندار و فرمانداران 4 نقش محوری برای برنامه ریزی ها دارند که برنامه ریزی فرماندارن در حوزه های اجتماعی، اقتصادی ، امنیتی و سیاسی با مشارکت مدیران مهم است.

وی ایجاد هماهنگی بین دستگاهی را از دیگر وظایف فرمانداران و استاندار عنوان کرد و گفت: در صورتی که یک طرح مشکل زمین و تملک و مشکلات اجتماعی یا اختلاف بین دستگاهی دارد باید رفع شود.

عباسی اظهار کرد: نظارت برنحوه اجرای طرح ها و برنامه ها از دیگر وظایف فرمانداران و استاندار است که باید نظارت شود طرح ها در زمان خود و بدون هیچ گونه دخل و تصرف و کوتاهی انجام شده باشد.

وی به ارزیابی مدیران دستگاه ها و پروژه ها به عنوان وظیفه آخر استاندار و فرمانداران اشاره کرد و گفت: جذب اعتبارات از محل اعتبارات وزارتخانه و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرای طرح های جدید و همچنین طرح های نیمه تمام دولتی که چندین سال نیمه کاره مانده است از دیگر برنامه های و اولویتهای مدیران در استان باشد.

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دومین رتبه از نظر بیکاری در بین کشور را دارد و 63هزار جوان جویای کار استان دارای مدرک دانشگاهی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 0
    شما مواظب شاغلین باشین شغل جدید پیش کش