ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان با تاکید بر روابط دوستانه ایران و آذربایجان و برخورداری از ظرفیت‌های منطقه‌ای گفت: ایران و آذربایجان از ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های بانکی، گمرک، انرژی، تجارت و… برخوردار هستند.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ مسعود کرباسیان در مراسم روز ملی جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ایران از اولین کشورهایی بوده که استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته است و با توجه به اشتراکات دو ملت روابط دوستانه و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر مورد توجه بوده است.

وی افزود: ایران و آذربایجان به عنوان دو کشور مهم در منطقه می‌توانند در توسعه همکاری های فی‌مابین و تقویت صلح و ثبات و رونق منطقه‌ای تاثیرگذار باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ایران و آذربایجان ظرفیت‌های بسیاری دارند، گفت: طی چهار سال گذشته روابط ایران و آذربایجان در تمامی زمینه‌ها توسعه یافته است و روسای جمهور دو کشور ۱۱ بار با یکدیگر ملاقات داشته و ۱۰۰ هیات در سطوح مختلف خصوصی و داخلی با یکدیگر تعامل داشته‌اند و در این راستا بیش از ۳۰ سند هم به امضا رسیده است. همچنین دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دو ماه پیش در تهران برگزار شد.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان همچنین بیان کرد: رئیس‌جمهور کشورمان در فروردین‌ماه سال جاری سفری به باکو داشته که در فرآیند این سفر اسناد مهمی بین دو کشور به امضا رسیده است که نمونه آن پروژه تولید مشترک خودرو بوده که آغاز شده و در سایت نفتچاله تولید انواع خودروهای دنا، دنا پلاس، رانا و سمند در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: ایران و آذربایجان از ظرفیت‌های خوبی در زمینه اقتصادی برخوردار هستند که حوزه بانکی، انرژی، تجارت، گمرک، گردشگری و... نمونه‌ای از آن است. البته موضوع احداث خط آهن رشت ـ آستارا نیز در دستور کار قرار دارد که با ساخت و بهره‌برداری از آن اتصال ریلی از خلیج فارس به همسایگان شمالی ایران تکمیل می‌شود.

کرباسیان ادامه داد: فعالان اقتصادی ایران و آذربایجان با یکدیگر تجارت و سرمایه‌گذاری دارند که به هموارتر کردن حضور بخش خصوصی منجر می‌شود. البته ۱۵۰ شرکت ایرانی در آذربایجان فعال هستند که بیش از دو میلیارد دلار هم سرمایه‌گذاری کردند.

وزیر اقتصاد در پایان برای دولت و ملت آذربایجان عزت و سربلندی آرزو کرد و گفت: امیدواریم در سایه حمایت سیاسی رهبران دو کشور روابط دوستانه بین ایران و آذربایجان توسعه بیشتری داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =