مدیرکل جدید راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری معرفی شد

ایرنا نوشت : "داریوش حسینی "به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری منصوب و معرفی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از افزوده شدن 2معاونت جدید به ادارات کل راه و شهرسازی استان ها در آینده ای نزدیک خبر داد.
سعید سید اعلایی روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در راستای اصلاح ساختار وزارت راه و شهرسازی راه اندازی 2معاونت باز آفرینی شهری و اداره هماهنگی حمل و نقل پیش بینی و هفته گذشته به ادارات راه و شهرسازی استان ها ابلاغ شده است.
وی افزود: در اصلاح ساختاری مد نظر است که رویکرد مدیران استان ها از اجرا به برنامه ریزی و نظارت بر پروژه ها برای دست یابی به ارزیابی کلی از وضعیت موجود تغییر یابد.
سید اعلایی بیان کرد: برای اجرای بهتر اصلاح ساختاری در این زمینه حدود 2 سال کار کارشناسی انجام و از مدیران راه و شهرسازی استان ها نیز نظرسنجی هایی صورت گرفته است.
وی همچنین ادامه داد: در راستای اصلاح ساختاری بر اساس مصوبه سال 95 شورای عالی اداری، مدیریت راهداری از سال گذشته به ادارات کل حمل و نقل جاده ای کشور محول و ابلاغ شد که وحدت رویه ای در مدیریت راه های جاده ای، روستایی، شهری و حمل و نقل جاده ای کشور به دنبال داشته است.
اعلایی در ادامه تربیت مدیران آینده را از دیگر اقدامات در راستای اصلاح ساختار این وزارتخانه خواند و افزود: به این منظور دستور العملی در وزارتخانه برای شناسایی مدیران موفق تهیه شده است.
وی بیان کرد: در این طرح مدیران موفق وزارت راه و شهرسازی شناسایی و با هماهنگی دانشگاه ها دوره های آموزشی برای ارتقای سطح دانش تخصص آنان برگزار می شود.
اعلایی پیش بینی کرد: تاپایان دولت دوازدهم بانک اطلاعاتی 2هزارنفره از مدیران تدوین و تهیه شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این آیین از طرح راه آهن اصفهان- چهارمحال و بختیاری- خوزستان به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی نام برد و اظهار کرد: مطالعات فاز نخست این طرح به اتمام رسیده و برای اجرا در انتظار جلب مشارکت سرمایه گذار است.
مجید نظری تصریح کرد: از مدیرکل جدید راه و شهرسازی انتظار می رود با توجه به اهمیت این پروژه سریعتر برای جذب سرمایه گذار اقدام کند.
وی ادامه داد: برای 43پروژه ملی و استانی در چهارمحال و بختیاری 18هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 10هزار میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به طرح ملی راه آهن است.
نظری همچنین با بیان تصویب پنج هزار و 700میلیارد ریال اعتبار مصوب دولت برای پروژه های چهارمحال و بختیاری از سال 92تا 96 تاکید کرد: با توجه به اینکه این اعتبارات بصورت 60درصدی به استان تخصیص داده می شود و تخصیص کامل سال گذشته نیز صورت نگرفته ، پیگیری این موضوع نیز با جدیت دنبال شود.
نظری اعتبار مصوب امسال استان برای اتمام طرح ها را یکهزار و 170میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به تاکیدات استاندار مبنی بر جذب به موقع اعتبارات و تلاش برای عدم بازگشت به خزانه از مسئولان راه و شهرسازی انتظار می رود در این زمینه نیز کوشا باشند.
وی همچنین با بیان نقش تلفات در افت شاخص های توسعه راه های استان ، قرارگیری رفع نقاط حادثه خیز در اولویت فعالیت های اداره کل راه و شهرسازی طی سال های آتی را خواستار شد.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان نیز تشریح عملکرد این اداره کل طی چهار سال اخیر، از آغاز و تکمیل ساخت 14تونل مهم استان در این مدت خبرداد.
قاسم قاسمی افزود: درحالی که ازپیروزی انقلاب تا ابتدای دولت یازدهم وسعت بزرگراه های استان از 110کیلومتر تجاوز نمی کرد این رقم در چهار سال گذشته به 230کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: تصویب اجرای طرح ملی راه آهن اصفهان-چهارمحال و بختیاری- خوزستان ، احداث یکهزار و 300کیلومتر راه اصلی و فرعی ، آغاز و اتمام پل های بزرگ گوجان، فارسان، دشتک اردل و کره بس لردگان و حذف 165نقطه حادثه خیز از مجموع 290نقطه شناسایی شده دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی طی این مدت را شامل می شود.
قاسمی آسفالت 350 کیلومتر راه اصلی و 280کیلومتر راه روستایی، خرید 23دستگاه و ماشین آلات راهسازی و ساخت 240هزار مترمربع طرح ساختمانی درمانی و بهداشتی، فرهنگی و ورزشی را از دیگر اقدامات این اداره کل در طول چهار سال اخیر خواند.
وی همچنین از تکمیل عملیات اجرایی بیمارستان های جدید بروجن، چلگرد کوهرنگ و مالخلیفه در لردگان خبرداد و افزود: بیمارستان بروجن با اتمام تجهیز و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بزودی در اختیار هم استانی ها قرار می گیرد.
قاسمی ادامه داد: طی این مدت از 40شهر چهارمحال و بختیاری، 27طرح جامع تصویب شده و طرح شهرهای باقی مانده که عمدتا جدید هستند نیز در دست تصویب و ابلاغ برای اجراست.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان با بیان شناسایی و مطالعه 2هزار و 500هکتار بافت فرسوده طی چهار سال اخیر از تصویب پنج طرح برای ساماندهی بخشی از این بافت خبرداد.
قاسمی افزود: این اداره کل در طول چهار سال گذشته به دلیل اتمام ساخت 23هزار واحد مسکن مهر رتبه سوم کشوری برای بستن پرونده این مسکن را از آن خود کرد.
وی اخذ سند برای 16هزار هکتار اراضی ملی و رفع تصرف از 240هکتار زمین و عودت به دولت را از دیگر خدمات ارزنده این اداره کل طی چهار سال اخیر برشمرد.
گفتنی است ، در این آیین از زحمات قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی سابق چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.
همچنین دایوش حسینی نیز به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی این استان معرفی و منصوب شد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =