تفاهم‌نامه ساخت پروژه متروی هشتگرد به قزوین امضاء شد

ایسنا نوشت: با امضاء تفاهم‌نامه بین استاندار قزوین و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایران و اروپا، ساخت ادامه پروژه متروی هشتگرد به قزوین و تراموای شهری در این استان کلید خورد.

با امضاء تفاهم‌نامه بین استاندار قزوین و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایران و اروپا، ساخت ادامه پروژه متروی هشتگرد به قزوین و تراموای شهری در این استان کلید خورد. نمایندگان دو شرکت اروپایی در ایران با استاندار قزوین تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کردند تا ساخت ادامه مترو هشتگرد به قزوین و نیز تراموای شهر قزوین وارد فاز عملیاتی شود. عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه امضاء تفاهم‌نامه که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قزوین موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای دارد و با قرار گرفتن در مسیر چند استان مهم در مسیر شمال و شمالغرب، نزدیکی به پایتخت و نیز داشتن جایگاه صنعتی، کشاورزی و گردشگری باید بتواند برای آینده برنامه‌ریزی کند تا نیازهایش تأمین شود.

زاهدی تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل ریلی کارهای خوبی صورت گرفته اما شاید یکی از کارهای باقیمانده ادامه متروی هشتگرد به قزوین بود که خوشبختانه با تغییر رویکرد وزیر راه امیدواریم این پروژه اجرایی شود. وی بیان کرد: اجرای مترو فواید زیادی دارد و هم برای پایتخت‌نشینان و هم استان‌های شمال و شمالغرب بسیار مهم است و همه می‌توانند از آن برخوردار شوند و جوابگوی نیازهای صنعتی و دانشگاهی هم خواهد بود.

استاندار قزوین یادآور شد: برای ما سرعت کار بسیار مهم است لذا با تشکیل کارگروه تخصصی باید بر روی بندهای اعلامی در تفاهم‌نامه بحث کارشناسی شود تا در مدت دو ماه آینده وارد فاز عملیاتی در حوزه تأمین منابع و تزریق آن شویم. در ادامه فخرالدین ریاحی نماینده شرکت سرمایه‌گذاری اروپایی مجری طرح گفت: این شرکت اروپایی در حوزه زیرساخت، جاده‌سازی، حمل‌ونقل و پتروشیمی در اروپا و آفریقا جایگاه خاصی دارد و می‌تواند به‌سرعت این پروژه را عملیاتی کند. وی بیان کرد: در حوزه تراموای شهر قزوین هم آمادگی داریم و مطالعات لازم صورت گرفته و در صورت تسهیل امور در دستگاه‌های اجرایی و دریافت موافقت‌های اجرایی آماده‌ایم در مدت سه ماه آینده این طرح‌ها را وارد فاز اجرایی کنیم.

ریاحی گفت: یک سری از نیازها باید از سوی استان قزوین تأمین شود و با کاهش نقاط ریسک‌پذیر به‌ویژه تضمین‌های بانکی مقدمات کار فراهم شود. وی اضافه کرد: اجرای تراموا به دلیل آماده شدن زیرساخت‌ها می‌تواند با سرعت اجرایی شود اما مترو به توپوگرافی و نقشه‌برداری نیازمند است که باید به ترتیب وارد فاز اجرا شویم. در ادامه، این تفاهم‌نامه توسط عبدالمحمد زاهدی استاندار به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و فخرالدین ریاحی به نمایندگی از شرکت اروپایی امضاء شد. در تفاهم‌نامه استانداری و شهرداری قزوین متعهد شدند زیرساخت لازم درزمینهٔ اراضی، تضمین ریسک توسط بانک مرکزی، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی بر اساس قانون، ارائه مشوق‌ها و تسهیلات، پشتیبانی از کنسرسیوم و مؤسسان برای اجرا را مهیا کنند. این پروژه پس از فراهم شدن مقدمات از یازدهم مردادماه امسال اجرایی خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =