ایسنا نوشت:معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از ممنوعیت صید هامور ماهیان و حلوا سفید در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد.

مسعود بارانی با اعلام این خبر گفت: صید هامور ماهیان و حلوا سفید در آب‌های استان از اول خرداد تا پایان اسفند به علت فصل تخم‌گذاری این ماهیان ممنوع است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه ممنوعیت صید حلوا سیاه و شوریده نیز تا پایان خرداد ادامه دارد، اضافه کرد: صید میش ماهی نیز از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور ممنوع است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه برداشت میگو نیز در تمام فصول به‌غیراز ماه‌های مهر و آبان در خلیج‌فارس ممنوع است، اضافه کرد: با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تور‌های صید نامرئی به منابع آبزی و حتی محیط‌زیست دریایی آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تور‌ها برای لنج‌ها در تمام فصول و قایق‌ها به‌صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است و استفاده‌کنندگان جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت صید به روش سنتی مشتا نیز از ابتدای خرداد رفع می‌شود، عنوان کرد: هرمزگان با تولید سالانه ۲۴۰ هزارتن آبزی رتبه نخست صید را در کشور دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان عنوان کرد: در استان هرمزگان ۳۰۰ هزار صیاد با ۴ هزار و ۴۰۰ فروند شناور صیادی روزی خود را از دریا به دست می‌آورند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =