کارشناس تولید عسل سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سرانه مصرف عسل در کشور بالاتر از میانگین جهانی است، گفت: میزان تولیدات عسل در استان اردبیل به بیش از ۶ هزار تن در سال می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عزیز باقری در جلسه گرامیداشت روز جهانی زنبور عسل که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در استان اردبیل نزدیک به ۳۴۱ هزار کلنی زنبور عسل وجود دارد و میزان تولیدات سالانه استان به ۶ هزار و ۴ تن می رسد.

وی با اشاره به میزان مصرف سالانه محصولات زنبور عسل در داخل استان اردبیل افزود: مصرف سالانه استان اردبیل نزدیک به یک هزار تن بوده و مابقی تولیدات داخل استان نیز به استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

کارشناس زنبور عسل جهاد کشاورزی عنوان کرد: سرانه مصرف محصولات عسل در کشور ایران بالاتر از میانگین مصرف جهانی است به طوری که سرانه مصرف در کشور به ۹۵۰ گرم می‌رسد در حالیکه مصرف جهانی ۲۵۰ گرم است.

باقری ادامه داد: تا ۱۰ سال قبل زنبورداری به عنوان شغل محسوب نمی‌شد اما اکنون به عنوان یک حرفه با اشتغال‌زایی مناسب در جامعه کنونی شناخته می‌شود از همین رو می‌توان با توجه ویژه به این بخش زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم ساخت.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه زنبورداری بیان کرد: میز عسل با هدف بررسی مشکلات حوزه زنبورداری و تولید عسل در کشور به صورت پایلوت در استان اردبیل برگزار می‌شود که امیدواریم با برگزاری این جلسات مشکلات این حوزه رفع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =