بیش از یک هزار زوج در فارس در انتظار فرزندخوانده

«خبرجنوب» نوشت: معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: بیش از یک هزار زوج در فارس در انتظار فرزندخوانده هستند.

معصومه فروتن گفت:‌ با توجه به ارتقاي سطح فرهنگ مردم و ديدگاه هاي مثبت نسبت به سرپرستي فرزندان بهزيستي حتی در روستاهاي استان از آن استقبال مي شود.
وي ادامه داد: ‌به همين دليل شمار زوج هايي كه حداقل پس از 5 سال زندگي مشترك به دليل بچه دار نشدن‌ در بهزيستي پرونده تشكيل داده اند رو به افزايش است.
فروتن گفت:‌ امسال بر حسب كميته اي كه بر اساس نوبت قبلا تشكيل داديم، ‌كودكان بي سرپرست به متقاضيان فرزند خواندگي در استان سپرده مي شوند تا در محيط خانواده رشد يابند و فرصت حضور در اين نهاد موثر را از دست ندهند.
معاون امور اجتماعي بهزيستي فارس افزود: ‌در بيشتر موارد زوج ها فرزند خواندگي كودكي كه سرپرستي آن را مي پذيرند را از خانواده هاي خود پنهان نمي كنند و بر عكس قبل هيچ ابايي نسبت به اين موضوع ندارند.
فروتن يادآور شد: سعي داريم اين فرهنگ با توجه به آموزش هايي كه قبل از سپردن كودك به والدين داده مي شود نهادينه گردد تا چالش برانگيز بودن مساله، بهداشت روان فرزند و والدين را به خطر نياندازد.
اين مسئول بهزيستي فارس گفت:‌ بر اساس نظر كارشناسان،‌ به والدين اين كودكان پيشنهاد مي كنيم كه از سن 3 تا 4 سالگي فرزند خوانده را از طريق داستان براي پذيرش اين مساله آماده كنند.
فروتن در ادامه افزود:‌ همچنان حدود 60 درصد خانواده هاي متقاضي فرزند خوانده در فارس دختر مي خواهند و براي عده اي نيز جنسيت كودك فرقي نمي كند.
وي يادآور شد: بيش از 50 درصد كودكان مراكز شبه خانواده بهزيستي فارس بد سرپرست اند و با اين وجود برخي به آن ها اجازه مي دهند به عنوان امين موقت در خانواده ها سال هايي را بگذرانند؛ اين بچه ها طبق قانون قابل واگذاري نيستند و تنها در صورتي كه عدم صلاحيت والدين آن ها ثابت شود مي توان آن ها را براي هميشه به خانواده ها سپرد.
فروتن گفت:‌ در بحث درماني كودكان بد سرپرست بهزيستي دچار مشكل هستيم، همچنين با توجه به مبالغي كه زمان ترخيص فرزندان بهزيستي به آن ها داده مي شود از خيرين خواستار همكاري هستيم.
اين مسئول بهزيستي فارس افزود: ‌27 مركز شبه خانواده در فارس نگهداري 420 كودك بدو تولد تا 18 ساله را بر عهده دارند كه درصد بالايي از آن ها بدسرپرست هستند و برخي با شركت در طرح امين موقت به خانواده هاي متقاضي سپرده مي شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =