چهارمحال و بختیاری جزو 5 استان فعال اهدای عضو است

ایرنا نوشت : هماهنگ کننده تیم پیوند اعضاء چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در سال های اخیر جزو 5 استان فعال کشور در اهدای عضو بوده است.

زهرا سیاح روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی پیوند عضو افزود: همچنین میزان جلب رضایتمندی خانواده ها برای اهدای عضو در استان به نسبت جمعیت 60 درصد است، درحالی که میانگین کشور 40 درصد می باشد.
وی تصریح کرد: در استان از هر سه بیمار مرگ مغزی، 2 خانواده رضایت به اهدای عضو بیماران خود می دهند.
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری، فرهنگسازی و نوع دوستی مردم استان را عامل موثری در افزایش میزان رضایتمندی خانواده ها در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی دانست و گفت: امید است با فرهنگسازی بیشتر شاهد گسترش این اقدام خداپسندانه در کشور باشیم.
سیاح با بیان اینکه 10 هزار نفر در استان کارت اهدای عضو دارند، خاطرنشان کرد: این افراد به صورت حضوری ثبت نام کرده اند و آماری از ثبت نام کنندگان غیرحضوری در دست نیست.
گفتنی است ،  سال گذشته اعضای بیش از 30 بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری اهدا شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز 3 مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.
سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که در 36 درصد موارد، تیم های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده ها می شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =