رئیس شورای اسلامی شهر مهاجران گفت : وفاق و همکاری بسیار مناسب بین شورا و شهرداری در دوره جدید ، باعث انجام اقدامات موثرتری در جهت توسعه و عمران شهر مهاجران خواهد شد.


به گزارش خبرآنلاین ، زهرا حاتمی منفرد در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر این مطلب افزود: وجود این فضا باعث می شود تا بتوانیم طرح ها و پروژه های مهم را تهیه و اجرا کنیم ، البته کمبود منابع و مشکلات مالی شهرداری ها ، یکی از چالش هایی است که در چند سال گذشته وجود داشته و سبب شده تا برای تصمیم گیری و اجرای برنامه های مطلوب تر در این راستا ، مشکلات و موانعی وجود داشته باشد .
وی بر این نکته تاکید کرد که شورا ها و شهرداری ها ، با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که شاید مهمترین آن مشکلات مالی شهرداری ها در چند سال گذشته است و باعث شده تا پروژه های عمرانی و خدماتی ، آنگونه که مورد انتظار بوده است ، انجام نشوند و امکان تصمیم گیری های گسترده تر برای شتاب دادن به انجام برنامه ها ، فراهم نشود.
حاتمی تصریح نمود : با وجود پنجمین دوره از فعالیت شوراها اما این واقعیت را نمی توان نادیده گرفت که هنوز جایگاه این نهاد به درستی تبیین نشده و مورد توجه مدیران و مسئولان قرار ندارد به طوری که شناخت چندانی نسبت به نقش و اهمیت پارلمان های شهری ، با توجه به وظایفی که برایشان در قانون پیش بینی شده ، وجود ندارد.
رئیس شورای شهر مهاجران ادامه داد : البته با گذشت زمان ، اشکالات و نواقص موجود در خصوص قوانین مربوط به فعالیت شوراها در حال رفع شدن است که باعث می شود تصمیم گیری ها و نطارت از سوی شوراها با پشتوانه بهتری انجام شود و به جایگاه مورد انتظارتری دست یابد.
وی در ادامه این گفتگو ایجاد هرچه بیشتر رفاه و امکانات مناسب برای شهروندان فهیم مهاجران را از مهمترین اهداف و چشم اندازهای پارلمان شهری عنوان و بیان کرد : به همین منظور انجام پروژه های اولویت دار در دستور کار شورا و شهرداری مهاجران قرار گرفته است و با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از بودجه شهرداری عمرانی است ، پیشنهاد شورا به شهرداری این بود که این اعتبار صرف اجرای پروژه های کوچک نشود ، بلکه در ابتدا پروژه هــای اولویت دار که بیشتر مورد انتظار مردم است ، اجرا و تکمیل شوند .
رئیس شورای شهر مهاجران با تاکید بر اینکه در این صورت زمان اجرای پروژه ها نیز کوتاه تر می شود و طرح های غیر ضروری حذف خواهند شد ، ادامه داد : خوشبختانه با همکاری مناسب و مطلوب شهرداری مهاجران ، این مهم عملیاتی شده و در آینده نیز خواهد شد چرا که هماهنگی و تعامل بسیار مناسبی بین این دو مجموعه وجود دارد.
حاتمی منفرد گفت : بخشی از اقدامات کنونی ، تصمیماتی است که در شورای دوره سابق اتخاذ شده و هم اکنون یا به بهره برداری رسیده و یا در حال انجام می باشند که مهمترین این پروژه ها را می توان احداث باشگاه ورزشی ، جایگاه سوخت و درمانگاه شبانه روزی و پایگاه سلامت ، به عنوان چندین مورد از نیازهای اساسی شهر نام برد.
* ایجاد نشاط در فضا و سیمای شهری مهاجران
وی ایجاد نشاط در فضا و سیمای شهری را که همراه با زیبایی و چشم انداز مناسب باشد ، از دیگر برنامه های مورد تاکید پارلمان شهری به شهرداری عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه بانوان رکن اصلی در نظام خانواده و تربیت فرزندان هستند ، قطعا این شادابی را به منازل خود برده و در آرامش بیشتری زندگی خواهند کرد و به تبع آن مشکلات در زمینه های مختلف اجتماعی کاهش خواهد داشت.
حاتمی منفرد اظهار داشت : در شهرهای جدید که استقرار ادارات با مشکل روبروست تنها ارگان پاسخگو شهرداری و شوراست، هرچند این مهم افتخاری است که خدمتگزار مردم باشیم اماباتوجه به اینکه نمی توان همه ی مسایل را حل کرد بنابرین مشکلی بر سایر مشکلات شورا می افزاید . البته با اقداماتی که طی سالهای اخیر انجام شده و با ایجاد امکانات بیشتر و تا حد امکان رفع نیازها ، از تردد همشهریان شهر جدید مهاجران به اراک کم شده که این امر علاوه بر صرفه جویی در وقت ، هزینه رفت و امد ،اسایش و سلامت بیشتر را در پی خواهد داشت.
* پیمودن مسیر توسعه و عمران با حضور شهرداری پویا و توانمند
رئیس شورای اسلامی شهر مهاجران در پایان گفت : خوشبختانه از افتخارات شهرداری وشورای مهاجران تجربه ی همکاری طولانی مدت(به مدت حدود یازده سال) و موفق با جناب اقای مهندس حمید حیدری اولین شهردار مهاجران میباشد که با درایت ، صداقت و پشتکار جهت ارتقا و توسعه این شهر تلاش نمودند و این روند نمونه بارز تعامل شورا و شهرداری است ، البته الطاف خداوند شامل حال این شهر بوده و هم اکنون نیز با شهرداری پویا و توانمند ادامه راه را طی می کنیم و امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف قبلی، آینده ای روشن را برای شهر زیبای مهاجران رقم بزنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =