مهندس اسلامی در این جلسه با بیان این که در خصوص دغدغه های اساسی جامعه مازندران، باید پرسشگری کنیم، گفت: روابط عمومی باید دغدغه ها را پایش کند و ببیند دستگاه متبوع چقدر برای رفع دغدغه اصلی جامعه سهم دارد، چه اندازه مساله را درک می کند و در کاهش آن ایفای نقش می نماید. ‎

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه استان مازندران،استاندار مازندران، گفت: روابط عمومی ها صدای مردم را بشنوند و به مطالبات مردم، نگاهی دقیق و مستمر داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در همایش مدیران روابط عمومی فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان با اشاره به این که مردم ایران اسلامی بدنبال صیانت از استقلال کشور هستند، عنوان کرد: امروز کشور ما با هجمه سنگین رسانه ای روبروست و بنگاه های دروغ پراکنی دشمن سعی می کنند به جهانیان القا نمایند که جمهوری اسلامی، بی ثبات کننده منطقه است.

استاندار با بیان این که جریان سنگین توطئه ای در جهت ناتوان کردن کشور و ناامید نمودن مردم تلاش می کند، گفت: ریشه همه تحریم ها از ابتدای پیروزی انقلاب، تعرض به استقلال ملت ایران بود و مردم ما در این سال ها بویژه در دوران دفاع مقدس با اتکاء به خلاقیت خود و ایثارگری، از دستاوردهای انقلاب حفاظت کردند.

وی با اشاره به این که امروز دشمن با جنگ اقتصادی به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی می اندیشد و همزمان؛ القای ناکارآمدی دولت را در دستور کار خود دارد، افزود: جریان مدیریت کشور، یک جریان یکپارچه است و شکافی بین سطوح مختلف مدیریت و حاکمیت کشور وجود ندارد.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که روابط عمومی باید بتواند این کارزار سنگین را تحلیل و در راستای آگاهی بخشی به جامعه، اطلاع رسانی نماید، تصریح کرد: وجود سلیقه و هنر در روابط عمومی برای پردازش هنرمندانه و درست اطلاعات ضروری است.

اسلامی با تاکید بر این که باید شیوه بیان مطالب عوض شود و تحلیل از وقایع صورت گیرد نه افراد، یاد آور شد: روابط عمومی باید ارزیابی کند که دستگاه متبوع، تکالیف خود را انجام می دهد، خاطر نشان ساخت: روابط عمومی نیازمند سیستم است تا در سایه کار فکری و معماری درست، فضا را مدیریت نماید.

استاندار با اشاره به این که نباید مطالب بی ارزش، دستمایه پردازش اخبار قرار گیرد، اظهار داشت: جریانی می خواهد استان را از بیرون کادرچینی کند و اینها مصادیق بی ثبات سازی مدیریت استان و ایجاد یاس است؛ در حالیکه از روز نخست یاد آور شدیم که بدنبال ایجاد بینش و انضباط رفتاری هستیم و در همین راه گام برداشته ایم.

وی گفت: تخریب دولت هم آوایی با دشمن است و جریان و سیاستهای مدیریت کشور یکپارچه است.

اسلامی با بیان این که امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی و اطلاع رسانی، بدنبال تسخیر ذهن و روان مردم و القای ناامیدی است، افزود: همه ما بصورت یکپارچه باید جلوی این جریان فکری مخرب بایستیم.

استاندار با بیان این که در خصوص دغدغه های اساسی جامعه مازندران، باید پرسشگری کنیم، گفت: روابط عمومی باید دغدغه ها را پایش کند و ببیند دستگاه متبوع چقدر برای رفع دغدغه اصلی جامعه سهم دارد، چه اندازه مساله را درک می کند و در کاهش آن ایفای نقش می نماید.

اسلامی، روابط عمومی را یک جریان شاخص امر به معروف و نهی از منکر دانست و یاد آور شد: اطلاع رسانی خدمات، آگاهی بخشی و تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف باید در دستور کار روابط عمومی قرار گیرد.

استاندار با بیان این که مازندران را یکپارچه می بینیم و بزودی در شورای عالی شهرسازی برای تصویب طرح کلانشهر و یکپارچه مازندران حضور می یابیم، گفت: باید کانالی تحت عنوان مازندران، مازندران است راه اندازی و همه اطلاعات بصورت یکپارچه در آن بارگذاری شود.

وی بر تشکیل هسته فکری در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: اجرای دستورالعمل ابلاغی تحقق شعار سال که ابلاغ رییس جمهوری است باید بسیار جدی گرفته شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که ساختار دولت بزرگ شده است و کوچک سازی، چالاک سازی و کاهش هزینه های دولت باید اتفاق بیفتد، افزود: زمان استعلامات را برای متقاضیان مجوز به 48 روز تقلیل دادیم و از دستگاه های اجرایی خواستیم تا بمنظور روان سازی فرآیندها، اطلاعات خود ر‌ا در دیتا سنتر استان بارگذاری نمایند.

استاندار با بیان این که اشتغال راهش از دولت نمی گذرد و بکارگیری نیروی انسانی در دولت فقط از طریق آزمون صورت می گیرد، گفت: مشکل اشتغال از طریق کسب و کارهای نوین حل می شود و روابط عمومی در توجیه جامعه جویای کار نقش موثری دارد.

وی با اشاره به این که دولت بالغ بر 74 هزار میلیارد تومان، تسهیلات 6 درصدی و ۸ درصدی برای اشتغال در کشور پیش بینی نموده که از این محل باید 1 میلیون و 30 هزار شغل جدید ایجاد شود، تصریح نمود: دولت برای تحقق این مهم، سامانه کارآ را طراحی نموده و از اسفند 96 تا کنون بالغ بر 7500 نفر در استان در این سامانه ثبت نام نموده اند که همه پرونده ها در کمیته تخصصی ارزیابی شده است.

استاندار با اعلام این که از 165 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی دولت به استان در این راستا، بالغ بر 105 میلیارد تومان از سوی بانک های عامل وصول شده است، گفت: این تسهیلات باید صرف اشتغال تعهد شده شود و روابط عمومی برای تحقق این هدف نقش موثری دارد.

وی با بیان این که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در مازندران در حال کاهش است، تصریح نمود: در سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به 6600 نفر در مازندران پرداخت شده است.

استاندار با بیان این که جریان اشتغال، قوی در استان در حال حرکت است، افزود: روابط عمومی ها باید نقاط قوت و ضعف اجرای این حرکت مهم را در دستگاه متبوع پایش کنند تا ضمن ارتقاء راندمان سیستم، بر جامعه تاثیر بگذارند.

نماینده عالی دولت در استان، در پایان بر برگزاری جشنواره روابط عمومی ها و رسانه ها، بهره گیری از سیستم های نوین اطلاع رسانی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور برای برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد کانال مشترک اطلاع رسانی استان و تشکیل هسته مشاوره تاکید کرد و گفت: ارتباط با رسانه ها بسیار با اهمیت است و روابط عمومی باید حرکت خود را برای دست یابی به برنامه و اهداف آن ریل گذاری نماید.

گفتنی است، با حضور استاندار مازندران از کلیه مدیران روابط عمومی حاضر در همایش با اهداء گل و لوح تقدیر تجلیل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =