تشکیل بانک نخبگان فرهنگی مازندران اقدامی ارزشمند است

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: تشکیل بانک نخبگان فرهنگی مازندران اقدامی ارزشمند است و جهاد دانشگاهی مصمم است این اقدام را در موارد مشابه تسری دهد.

به گزارش خبرانلاین  مازندران احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی مازندران که در محل جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، گفت: پیگیری‌های فرهنگی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران در حوزه نمایشگاه کتاب و فعالیت‌های پژوهشی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در سال جاری مصمم هستیم از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در بخش پژوهشی بهره‌مند شویم، افزود: با جهاد دانشگاهی از زمان دانشجویی آشنا هستم و فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌‌های مختلف برای من منشأ خیر بود.

جاودانی با بیان اینکه اغلب مسئولان از برخی از خبرگزاری‌ها شکایت دارند، تصریح کرد: تا کنون شکایت خاصی از اخبار ایسنا و ایکنا نداشتیم و این نشان‌دهنده دقت بالای این دو خبرگزاری در ارسال اخبار است.

وی برگزاری جشنواره آیات را در سال گذشته با موضوع رسانه و قرآن مهم دانست و افزود: از سراسر کشور از این جشنواره استقبال خوبی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه برای اجرای علوم دانشگاهی در جامعه موانع بسیار وجود دارد، گفت: ایده‌ها و تفکر زیبا بسیار خوب است اما چنانچه بستر جامعه مهیا نشود قادر به اجرای آن ایده نخواهیم بود.

وی افزود: یک رسانه برای قلم زدن نیاز دارد تا معیشتش تامین باشد تا بتواند در فراغت افکار، قلمش را در راستای برطرف کردن نیازهای استان سوق دهد.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن استقبال از حضور در کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای گفت: تشکیل اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران اقدام خوبی است و نخبگان استان از این طریق می‌توانند دانش و تجربه خود را در راستای توسعه استان به مسئولان اجرایی انتقال دهند.
در ابتدای این نشست واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: تشکیل بانک نخبگان فرهنگی مازندران که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری جهاد دانشگاهی انجام گرفته است اقدامی ارزشمند است که جهاد دانشگاهی مصمم است این اقدام را در موارد مشابه تسری دهد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ۸۰ درصد از هزینه‌هایش را باید خود تامین کند و از طرفی تمامی عواید مربوط به اجرای طرح ها و پروژه ها را صرف فعالیت های فرهنگی و زیرساختی عام المنفعه و توسعه فعالیت های خود در نقاط مختلف استان می نماید، افزود: پیشنهاد می‌کنیم هرگونه برنامه اداره کل ارشاد که قابل برون‌سپاری است به جهاد دانشگاهی واگذار شود تا به بهترین نحو آن برنامه را اجرایی کند.

عبدالهیان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مازندران درآمدهای خود را صرف توسعه استان خواهد کرد و انتظار داریم با توجه به گستردگی فعالیت های فرهنگی و رسانه ای جهاد دانشگاهی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چتر حمایتی خود را در حوزه فرهنگی برای جهاد دانشگاهی بگستراند.

رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با بیان اینکه وقتی از توسعه سخن می‌گوییم نیاز است تا همه مردم در جریان ماوقع قرار گیرند، تصریح کرد: کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای تا کنون جلساتی برگزار نموده است و نسبت به راه اندازی پنج کمیته تخصصی اقدام نموده است که یکی از این کمیته‌ها، کمیته تخصصی توسعه رسانه‌ای است و قرار است مدیران رسانه صاحبنظر با هر سلیقه و تفکری که دارند در این کمیته حضور یابند و با اقدامات رسانه‌ای مشترک در جهت توسعه استان گام بردارند.

وی از مدیر کل فرهنگ و ارشاد جهت حضور در سومین کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای استان دعوت کرد و پیشنهاد داد: نشست بعدی این کمیته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شود.

در ادامه سیده زینب تقوی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، خواستار تحکیم بیشتر این ارتباطات شد.

وی افزود: افکار سنجی و فعالیت‌های پژوهشی و دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا ظرفیت خوبی برای همکاری دو طرفه است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =