ایسنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که دو تاجر آمریکایی دونالد ترامپ را علیه قطر تحریک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد: دو تاجر آمریکایی که برای تحقق منافع عربستان و امارات تلاش می‌کنند دو شهروند آمریکایی به نام‌های الیوت برودی و جورج نادر هستند که تابعیت لبنانی دارند.


الیوت برودی

این خبرگزاری در گزارشی اعلام کرد که خبرنگارانش به پیام‌های برودی و نادر دست یافتند و ده‌ها تن را که با این مساله در ارتباط بودند احضار کردند و طی تحقیقات مشخص شد که این دو تاجر برای برقراری تماس‌هایی با مسؤولان کاخ سفید و قانونگذاران کنگره برای وادار کردن آمریکا به صدور قوانینی علیه قطر تلاش کردند.

در این گزارش آمده است: برودی و نادر برای خدمت به منافع عربستان و امارات تلاش کردند و به رغم این مساله خود را نزد این مقامات به عنوان نماینده طرف‌های خارجی نشان ندادند؛ مساله‌ای که قانون آمریکا در چنین وضعیت‌هایی آن را اعمال می‌کند و چنین اقدامی احتمالا به محاکمه این دو فرد و صدور حکم قضایی برای آن‌ها به مدت پنج سال منجر خواهد شد.

جورج نادر

در این گزارش تأکید شده است: مقامات عربستان و امارات از آمادگی خود برای انجام معاملاتی با برودی و نادر که ارزش آن به میلیون‌ها دلار می‌رسد، خبر دادند. این معاملات شامل امکان آموزش گروه‌های نظامی با مشارکت آمریکاست که قرار بود به نفع عربستان و امارات در خاک یمن وارد جنگ شوند.

روزنامه نیویورک تایمز قبلا نوشته بود که برودی و نادر رئیس‌جمهوری آمریکا را ترغیب به برکناری رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا و در پیش‌گرفتن سیاست‌های خارجی به نفع عربستان و امارات کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، الیوت برودی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد امارات برای تأثیرگذاشتن در سیاست آمریکا و تغییر موضع آمریکا نسبت به قطر همکاری کرده است.

این خبرگزاری اعلام کرده که برودی و شریکش بارها از طریق تعریف و تمجید ولیعهدهای عربستان و ابوظبی در مقابل رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت مستقیم یا از طریق نامه‌نگاری سعی در تأثیر گذاشتن بر کاخ سفید داشته‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =