توزیع تنها ۲۳ درصدی جمعیت در روستاها ، آماری نگران کننده است و ضرورت برنامه ریزی برای کمک به تثبیت جمعیت در روستاها و جلوگیری از مهاجرت را دوچندان می نماید.

به گزارش خبرآنلاین ، استاندار مرکزی که ۱۴ تیرماه در همایشی به مناسبت این روز در جمع دهیاران استان سخن می گفت ، با بیان این مطلب و تاکید بر رسالت اصلی دهیاران برای دستیابی به این هدف ، بیان داشت : توزیع مناسب خدمات مورد نیاز و توجه بیشتر به حل مشکلات در روستاها می تواند در تغییر این آمار جمعیتی موثر باشد و در همین راستا بایست از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده شود.
سید علی آقازاده دستیابی دفتر امور روستایی استان به جایگاه برتر به اذعان وزارت کشور را نتیجه تعامل و مشارکتی دو سویه دانست و ادامه داد : دهیاران بازوی پرتوان دولت در روستاها هستند و پل ارتباطی مستقیم بین مردم و مدیران محسوب می شوند بنابراین اختیارات و جایگاه این نهاد نباید مورد کم توجهی قرار گیرد .
وی با اشاره به وجود حداقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل رسوب منابع مالی دهیاری ها تصریح کرد : در این شرایط کمبود اعتبارات ، قطعا هزینه کرد درست این بودجه به تناسب نیازهای روستاهای استان می تواند در ایجاد یک جریان پرنشاط و پاسخگویی به مطالبات مردم موثر باشد که انتظار داریم موانع مصرف در بخش عمرانی و توسعه روستایی بررسی و حل شود.
آقازاده بر لزوم حضور و مشارکت فعال دهیاران در تدوین طرح های هادی روستایی و برنامه ریزی برای اختصاص بودجه ها تاکید نمود و اظهار داشت : به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت های روستاها در بخش های مختلف ، فرمانداران و بخشداران بایست تعامل و ارتباط بیشتری با دهیاران داشته باشند .
استاندار مرکزی حضور افراد جوان و تحصیلکرده و تعداد قابل توجه بانوان در دهیاری های استان را یک ظرفیت مهم دانست و گفت: هنر ما استفاده مناسب از این پتانسیل های مدیریتی است که می توانند نقش مهمی در کمک به عمران و توسعه روستاها داشته باشند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =