۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

روز جمعه ۱۹مرداد ماه ۱۳۹۷، سیم کارت در کشور ۲۴ساله می شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ۱۹ مرداد ۱۳۷۳، با واگذاری ۴ سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد.

بهره برداري از اولين فاز شبكه تلفن همراه كشور، در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفيت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد. به دنبال استقبال غيرمنتظره و بی نظیر مردم از اين پديده، شركت مخابرات ايران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به كل كشور بر آمد. بنابراين با توجه به نياز و تقاضاي مردم به اين پديده، فعاليت هايي متناسب با جهت گيري جهاني براي توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالي مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.

در ادامه این برنامه هيأت وزيـــران بنا بــه پيشنهــاد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اساسنامه شركت ارتباطات سيار را با سرمايه ۲۰۰۰ميليارد ريال تصويب كرد و کليه وظايف امور ارتباطات سيار شرکت مخابرات ايران به شرکت ارتباطات سيارایران واگذار شد.
با جدي شدن خصوصي‌سازي صنعت مخابرات كشور و اهميت حضور در بازار رقابت تجاري، اين شركت از سال ۱۳۸۶، داراي «نام (همراه اول)»، «نشان (دو حلقه)»، «رنگ (فیروزه ای و نارنجی)» و «شعار (هیچکس تنها نیست)» تجاري وي‍ژه خود شد.

همچنین در سال ۱۳۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. شرکت ارتباطات سیار ایران در ۲۸ آذر ۱۳۸۹، پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ ميليون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد. روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد همراه اول در بازار بورس بازگشايي شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.

شرکت ارتباطات سیار ایران که برای دومین بار پیاپی موفق شده رتبه اول در استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی در ارزیابی عملکرد اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را کسب کند، با بيش از ۱۰۰ میلیون سیم کارت واگذار شده در ۱۲۴۶ شهر (۱۰۰درصد شهرها) و بیش از ۴۳ هزار روستا (حدود ۹۰ درصد روستاها) و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور، بیش از ۹۷ درصد پوشش جمعیتی کشور را تحت پوشش دارد. ضریب نفوذ اپراتور اول ۹۰.۳ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است. همراه اول، علاوه بر این که پیشتاز عرضه سیم کارت در کشور بوده است، با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز داراست.

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در هر دو حوزه مکالمه و دیتا، مجوز ارتقای پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و نسل های بالاتر را در تاریخ ۴ شهریورماه۱۳۹۳، دریافت کرد و اکنون با گذشت کمتر از ۴ سال، ۱۹۳۳۰ سایت نسل سه و ۱۷۴۰۰ سایت نسل چهار و چهار و نیم در شبکه این اپراتور فعال است و بر این اساس همراه اول تنها اپراتور کشور است که در تمامی شهرها پوشش اینترنت پرسرعت دارد.

علاوه بر این، اپراتور اول در پنج سال گذشته، در ارزیابی رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) که بر اساس استاندارد EFQM صورت می گیرد، برترین جایگاه اپراتورهای تلفن همراه کشور را برای خود حفظ کرده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795633

برچسب‌ها