۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

ایرنا نوشت: روزنامه بیلد نوشت، آلمان در حال بررسی امکان پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه است.

به نوشته بیزینس اینسایدر، این روزنامه آلمانی افزود: برلین که پیشتر مشارکت در عملیات نظامی ائتلاف آمریکا، فرانسه وانگلیس علیه سوریه را منتفی دانسته بود، اکنون در حال بررسی تغییری رادیکال است.

بیلد افزود: وزارت دفاع آلمان در حال بررسی مشارکت با ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس در صورت استفاده دوباره نیروهای دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی است.

آلمان هم وارد جنگ می‌شود

به دنبال حمله شیمیایی به دوما در حوالی دمشق، نیروی هوایی آمریکا، فرانسه و انگلیس در آوریل 2018مواضع نیروهای سوریه را هدف قرار دادند. 'آنگلا مرکل'، صدراعظم آلمان، در آن زمان مشارکت کشورش در عملیات نظامی علیه سوریه را منتفی اعلام کرد.

دولت های غربی بعد ازاین حمله شیمیایی دولت سوریه را متهم به استفاده از این سلاح ها کردند، در حالیکه دمشق پیش از این از سوی سازمان ملل خلع سلاح شیمیایی شده و دولت سوریه و روسیه نیز اعلام کردند که استفاده از این سلاح ها از سوی تروریست ها صورت گرفته است.

بررسی امکان مشارکت آلمان در عملیات نظامی ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس، با درخواست طرف آمریکایی از دفتر مرکل و پس از آن، گفت و گوی مقامات بلندپایه دو طرف درباره امکان حمله و مشارکت واحدهای رزمی آلمان برای اولین بار پس از جنگ بالکان شروع شد.

به نوشته بیلد، در صورت حمله شیمیایی راست آزمایی شده در سوریه، جنگنده های آلمان به زیرساخت نظامی، کارخانه ها و مراکز پژوهشی سوریه حمله می کنند. درواقع، آلمان با این کار، برای اولین بار خود را در معرض رویارویی مستقیم با روسیه قرار خواهد داد.
تصمیم گیری نهایی درباره این طرح ها که در وزارت دفاع آلمان در دست بررسی است، به عهده صدراعظم این کشور خواهد بود.

وزارت دفاع و خارجه آلمان در پاسخ به درخواست بیلد برای توضیح درباره این مساله، در بیانیه ای مشترک اعلام کردند، شرایط به شدت حساس است و اوضاع سوریه مایه نگرانی ماست. البته، ما با آمریکا و شرکای اروپایی مان در تماس هستیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    11 0
    زمان جنگ ایران و عراق چرا کسی صداش در نیومد وقتی روی مردم ایران بمب شیمایی ریختن؟ مسئله فقط دیپلماسی ضعیف از طرف ما هست که در دنیا دوستی نداریم
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    0 9
    به نظرم اصلا منطقی نیست در این شرایط فعلا حمله رسمی و همه جانبه از طرف ارتش سوریه انجام بشه. بهتره با محاصره کردن ادلب شرایط رو سخت کنند و به تدریج کار رو تمام کنند.
  • رضا A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    اصلن نباید هموطن خود را مورد تجاوز قرار بده چرا جنگ رای گیری بکنند بببیند مردم چی میخوان؟