۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

ایرنا نوشت: آمریکا پس از قطع کمک های خود به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) ، این بار سفیر فلسطین را اخراج کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، «حسام زملط» سفیر فلسطین در آمریکا به این شبکه گفت، مقام های آمریکایی از خانواده وی خواسته اند فورا این شهر را ترک کنند.

وی تصریح کرد: مقام های آمریکایی ویزای خانواده اش را باطل و حساب های بانکی آنها را بستند.

آمریکا سفیر فلسطین را اخراج کرد

دولت 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا 19 شهریورماه گذشته به طور رسمی تعطیلی دفتر هیات دیپلماتیک فلسطین در واشنگتن را اعلام کرد و این اقدام را با بهانه مذاکره نکردن مستقیم مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی دانست.

'هدر نائورت' سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت: مقامات سازمان آزادی‌بخش فلسطین پیش از اطلاع از طرح صلح آمریکا از آن انتقاد کردند و حتی حاضر نشدند با دولت واشنگتن مذاکره کنند.

جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا نیز با صراحت اعلام کرد: تا زمانی که فلسطینی ها به پای میز مذاکره با اسرائیل حاضر نشوند، دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در آمریکا بازگشایی نخواهد شد.

این اقدام آمریکا ماه ها پس از قطع کمک 300 میلیون دلاری واشنگتن به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی صورت می گیرد.

«ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان دوشنبه گذشته در واکنش به بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در آمریکا گفت: این موضوع بار دیگر ثابت کرد، واشنگتن نماینده انحصاری و حافظ منافع اسرائیل در هر نقطه از جهان است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =