حدود ۱۰ روز پیش در ستایش حاج منصور ارضی نوشتم: «شب آدینه دو هفته پیش به صورت کاملا اتفاقی شبکه افق را دیدم و حاج منصور که دعای کمیل می‌خواند. به یاد ایام «جوان‌تری» کانال را عوض نکردم تا دعای کمیلش را بشنوم. حاج منصور دعای کمیل را کامل خواند بدون این که حتی اندکی وارد سیاست شود و به این و آن توهین کند. اصلا همین عامل هم باعث شد تا انتها دعای کمیل را همراهش زمزمه کنم.»

در انتهای آن یادداشت (اینجا) آرزو کردم: «کاش حاج منصور در دعا ها و روضه هایش هیچ گاه وارد سیاست نشود و همیشه همینگونه دعا بخواند. در این صورت است که او دوست داشتنی می شود. لااقل برای ما که زمانی دوستش داشتیم.»

به فاصله کمتر از 10 روز اما حاج منصور یکی از تندترین سخنرانی های سالیان اخیرش را انجام داد!

در مراسم دعای روز عرفه و بر اساس فیلمی که از سخنرانی حاج منصور ارضی منتشر شده، وی با اشاره به اقدامات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و برنامه‌های دولت حسن روحانی می‌گوید: «اون یارو آخرش در استخر مرد، این یارو هم آخرش در استخر می میرد.»

***

راستش بدجور توی ذوقم خورد. تازه، با حاج منصور آشتی کرده بودم و قرار بود هر پنج شنبه شبی که سعادت باشد دعای کمیلش را بشنوم.

او اما دوباره به جاده خاکی زد. دوباره وارد فرعی شد و از مسیر اصلی اش خارج.

باز هم آرزو می‌کنم: کاش حاج منصور این دمِ آخری در دعاها و روضه‌هایش هیچ‌گاه وارد سیاست نشود. در این صورت است که او دوست داشتنی می‌شود. لااقل برای ما که زمانی دوستش داشتیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =