مرمت آثار تاریخی اهواز قدیم در دستور کار قرار گرفت

مهر نوشت: طی بازدید میدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از منطقه عامری اهواز، مرمت آثار تاریخی این محله در دستور کار قرار گرفت.

نشست «احیای بافت تاریخی محله عامری اهواز» با حضور مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، جمعی از معتمدان و فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه عامری در مسجد شیخ نبهان عامری برگزار شد.

در این نشست غلامرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان و جمع حاضر در خصوص تک بناهای ارزشمند منطقه عامری و همچنین ترکیب کلی و بافت تاریخی این محله به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

نقشه، تصاویر و دیگر مستندات و آثاری همچون منزل محل تولد مرحوم اسکندر عامری‌پور تک کارگردان هالیوودی کشور، محل بیتوته «مادام دیولافوا» جهانگرد و تاریخنویس فرانسوی در سفر به اهواز و همچنین تک‌بناهای ارزشمند دیگر همچون قلعه‌ عامری و خانه بیت الشیوخ در خیابان شهید خیری مورد مشاهده عینی و بازدید قرار گرفت.

مرمت مسجد شیخ نبهان (اول) و دیگر بناهای تاریخی در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

منطقه عامری یکی از محلات قدیمی شهر اهواز است که هسته اصلی شهر را تشکیل می‌داده و در منطقه اهواز قدیم قرار دارد. خانه‌های قدیمی و نخل‌های بلند و پیر، نمای زیبایی به این محله شرق کارون داده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =