مشاوره سلامت و تست رایگان از شهروندان اصفهانی در ۵ نقطه از اصفهان

رئیس اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان گفت: تیم‌های سلامت با همکاری اداره های مرتبط با سلامت در ۵ نقطه از شهر اصفهان مستقر می شوند و اقدام به تست سلامت رایگان از شهروندان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پریناز تولائیان اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه است بنابراین تلاش کردیم از امروز بعدازظهر با اجرای برنامه‌های مختلف اقدام به آگاه سازی و اطلاع رسانی در ۱۰ محور اصلی حوزه بهداشت و درمان کنیم.

وی با بیان اینکه اداره توسعه سلامت شهرداری در حوزه پیشگیری و اطلاع رسانی فعالیت می کند، گفت: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت و پتانسیل شهری که در اختیار داریم بتوانیم بازوی توانمندی در امر اطلاع رسانی و پیشگیری باشیم.

رئیس اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان اعلام کرد: امروز ۱۰ عامل خطر شناسایی شده که علت بیماری های مختلف است و با پیشگیری از این عوامل می توانیم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماری ها را کنترل کنیم.

وی که دیابت، فشارخون، چربی خون، چاقی، تغذیه نامناسب، استرس و اضطراب و حوادث و آلودگی را از عوامل اصلی خطر معرفی کرد و بیان داشت: در این هفته هر روز از ساعت ۵ تا ۷ عصر تیم سلامت در ۵ نقطه از شهر از جمله پارک کوثر در خوارسگان، پارک ملت در ملک شهر ، میدان لاله اصفهان، پارک صفه و میدان امام حسین (ع) مستقر و اقدام به تست رایگان و مشاوره از افراد داوطلب در حوزه قند، فشارخون، چربی خون، پوکی استخوان، بینایی سنجی، اندازه قد و وزن (BMI)، ایدز و ارائه مشاوره در خصوص تغذیه نامناسب می‌کنند.

اجرای ۶ برنامه در هفته سلامت اصفهان

تولائیان با بیان اینکه در این ۵ نقطه ۱۲ غرفه احداث می‌شود و همچنین نکات بهداشتی از طریق گروه‌های نمایشی به شهروندان آموزش داده می‌شود، اضافه کرد: در هفته سلامت شش برنامه در نظر گرفته شده است که افتتاح نمایشگاه سلامت و نمایشگاه فیزیک فردا صبح با حضور شهردار در محل اداره افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای مراجعه کنندگان که تست سلامت گرفته می شود و مشاوره به آنها ارائه می شود، پرونده الکترونیکی سلامت در همان محل از سوی تیم سلامت تشکیل می شود، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در حوزه ازدواج و غرفه بازی کودکان، همکاری سازمان بهزیستی و دانشکده توان بخشی برای گرفتن تست آرتروز از افراد گرفته می شود و مشاوره روان شناسی از جمله برنامه های ماست.

۲۲۰ کانون سلامت تحت پوشش خانه های سلامت است

رئیس اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال های قبل اداره سلامت شهرداری کار پایش سلامت را انجام می داد در صورتی که امسال اداره های مرتبط با سلامت، کار پایش سلامت انجام می دهد، ادامه داد: ۱۶ خانه سلامت تحت پوشش اداره سلامت است که هر منطقه مجهز به یکی از این خانه هاست.

وی گفت: در این خانه های سلامت برنامه های آموزشی مختلفی در حوزه بهداشت و ارتقا سلامت مردم برگزار می شود و بستری فراهم کردیم که افراد بتوانند با مراجعه به خانه های سلامت مشاوره دریافت کنند.

تولائیان گفت: در حال حاضر ۲۲۰ کانون سلامت را تحت پوشش خانه های سلامت قرار دادیم و تلاش کردیم با خیریه های مختلف حوزه بهداشت و درمان مرتبط شویم تا از طریق خانه های سلامت بتوانند مردم را با بیماری های مختلف آشنا سازند و سطح سواد سلامت مردم را ارتقا دهیم.

وی بیان داشت: بدنبال این هستیم که شبکه مویرگی وسیعی در حوزه بهداشت و سلامت در مناطق مختلف ایجاد کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =