مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان گفت: در نهمین سال اجرای طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان این طرح در ۷۵ بقعه استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام حسین دلاوری افزود: برای نهمین سال متوالی طرح ضیافت الهی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود و سازمان در این ماه برنامه های ویژه خود را در قالب محافل انس با قرآن، جزءخوانی در بقاع و اقامه نماز جماعت تنظیم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در۷۵ بقعه شاخص استان طرح ضیافت الهی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های جشن در ۳۸ بقعه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)، ۴۹ بقعه در لیالی قدر و برنامه جزءخوانی در ۳۰ بقعه از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
حجت‌الاسلام دلاوری افزود: ازمحل موقوفات و اعلام آمادگی خیرین در ۴۶ بقعه پذیرایی افطار انجام می‌شود. در ۳۷ بقعه نماز جماعت و در ۲۰ بقعه تفسیر قرآن توسط اساتید این حوزه برگزار می‌شود. محافل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی در اراک، دلیجان و آشتیان نیز برپا می‌شود.
وی ادامه داد: از محل اجرای نیات واقفین ۵۰ میلیون تومان سبد کالا در قالب کارت هدیه به نیازمندان اهدا می‌شود. با توجه به تقارن رحلت امام و ماه مبارک رمضان در ۷۵ بقعه مراسم ارتحال آن حضرت برپا می‌شود. بقاع متبرکه آماگی دریافت زکات فطره روزه داران را خواهند داشت. ویژه برنامه«خدیجه مادر امت» به مناسبت رحلت آن حضرت از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
دلاوری گفت: اعزام ۳۰ مبلغ بومی و غیربومی به مناطق روستایی و شهری از دیگر اقدامات انجام شده است. برپایی خیمه معرفت در ۳۰ بقعه، پذیرایی و توزیع سحری در لیالی قدر، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، استفاده از کالای ایرانی و توسعه استفاده از اقلام داخلی، برپایی محافل مناجات‌خوانی، قرائت دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی از جمله برنامه‌های در دستور کار مبلغان است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =